coffeeonline.se - leveranstrubbel?

desloratadin

Active member
För 12 dagar sen beställde jag lite saker från CoffeeOnline.se. Jag har fått en orderbekräftelse och adress och kontaktuppgifter stämmer bra.

På hemsidan står det att läsa under Köpvillkor:
"Vi skickar normalt alla beställningar dagen efter vi erhållit beställningen. Om vi inte kan leverera din beställning inom två arbetsdagar så meddelar vi detta samt även beräknad leveranstid."
"Vi använder oss av Posten och Schenker. Paketet tar ca 3 dagar att dela ut."

I och med detta räknade jag med att få en avi i brevlådan 4-5 arbetsdagar efter beställningen. Det fick jag inte. Väntade någon dag till och skickade iväg ett mail till deras enda mailadress och frågade om beställningen tagits emot och behandlats. Jag har nu, nästan exakt 12 dygn sedan beställning, inte fått vare sig paket eller svar på mitt mail.

Är det någon annan som har köpt något från CoffeeOnline.se och haft samma problem, eller kanske faktiskt fått sina varor?
 

desloratadin

Active member
"Det ska vara snabbt, lätt och säkert att beställa från oss. Du betalar därför mot faktura med 15 dagars betalningsvillkor från avsändningsdagen". Så jag har iaf inte betalat ännu.

Som sagt så har jag skickat ett e-mail till dem och de har inte svarat. På deras hemsida finns det något som ser ut att kunna vara ett telefonnummer och det tänkte jag testa imorrn, men de verkar föredra att få e-mail.
 

desloratadin

Active member
Visst är det det som är huvudsaken, men det känns ju ändå lite tråkigt att inte få sina varor. Om telefonnummret inte fungerar så får jag nog ta och försöka avbeställa grejerna och köpa dem någon annanstans..
 

nuire

Member
Varning för coffeeonline.se!

Även jag beställde varor härifrån efter att hittat en länk i länklistan här på forumet.

En kaffekvarn som skulle vara julklapp fick det bli, för 13 dagar sedan. Med tanke på texten på sidan trodde jag att det skulle dyka upp varor i god tid före julafton. Jag har efter det mailat dem två gånger (en gång efter 7 dagar, andra gången efter 10 dagar) utan att ha fått svar. Telefonnummret de hänvisar till på hemsidan fungerar dessutom inte.

Idag måste jag med andra ord ge mig ut i julrushen och försöka hitta en kaffekvarn i någon butik i närheten av Örebro, inte helt enkelt eller kul.

Riktigt skojjarföretag! De borde tas bort från listan här på forumet över nätbutiker! :angry:
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Vilket skit! Jag röstar för att de stryks från listan, det finns inget värre än en butik som inte svarar på email!:mad:

Eller jo, det finns det. En butik som inte svara på varken telefon eller email är värre. Kul om du sedan får kvarnen i mellandagarna, när du redan har köpt en annan kvarn...
 

Bjarne

Well-known member
Tråkigt att höra. De borde funka som Kaffegrossisten.se istället. De svarar i telefon och levererar nästa dag (inom Stockholm iaf). Kanske de inte har samma artiklar/utbud, men servicen är mycket bra tycker jag.
 

Yirgacheffe

Well-known member
Med tanke på den uppsving den här branschen haft de senaste åren så borde det borde vara ganska svårt att misslyckas så som de siffrorna visar.
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,668
Inlägg
155,724
Medlemmar
19,365
Senaste medlemmen
tomeem
Topp