Uppgradering till Dalla Corte Mini

holcar

Well-known member
Det stämmer rätt bra. Hatar att tala om pengar av någon anledning. Var mycket mer avslappnad med Mazzern. Kanske handlar det om att det är litet olika prisklasser eller att jag bara kommit till den punkten att jag tycker att det är givet att man lägger ut ett antal tusen på en stabil kvarn...
 

wesaft

Well-known member
Dalla Corten är oerhört läcker,
bra köp holcar.
Vilken färg på sidorna har du?
Vart köpte du den?
 

svartvest

Well-known member
Det är lite intressant tycker jag, folk lägger ner 12 lakan på en tv. Men när man börjar prata kaffemaskiner så blir de chockade..."så mycke pengar".. Men vad är skillnaden 42 tums plasma om man är intresserad av eller en maskin i köket?
 

svartvest

Well-known member
Ej heller en plasma tv. Vad är skillnaden menar jag 15000 på en tv eller på en maskin?

Det handlar om intresse.
 

Molarin

Well-known member
Jo, jag förstod det. Men folk har svårt att förstå varför man ska köpa maskin för femsiffriga belopp när det finns billiga maskiner som också har 15 bars tryck.

(Och varför ska man köpa en Mac, det finns ju Dell för halva priset)
 

theseal

Kaffeterroristen
hahahaha, då vet vi var Molarin står i frågan kring att ha eller icke ha en datta med bara en knapp på musen.....

</topic>
Grattis till köp och lycka till, nu vill vi se BILDER!!!
 

Molarin

Well-known member
<OT>
Tja, numer är det 4 knappar + scroll i alla riktningar.

Som standard, alltså, vill man ha fler knappar får man köpa en logitech- eller M$-mus.
</OT>

What´s the fuzz about Dalla when there is BFC? ;)
 

holcar

Well-known member
Jag beställde den på från www.docklands-coffee.de Förstod det som att de inte hade den i olika färger men ärligt talat är jag inte så het på spexiga sidofärger. Tycker den är sexigast som den är. Naturell. Det känns kul att få litet support här på forumet för mitt val. Hur hookad man än är på espresso så kan det ibland kännas som om man är litet väl besatt.

(För övrigt kan jag tillägga att jag självfallet kör Mac också. Det är omöjligt att leva utan backlightat tangentbord!)
 

treefinger

Well-known member
[ot]
äh.. backlight är för mesar.. riktiga män kör "das keyboard"
das_w.jpg

[/ot]
;)
 

zix

Well-known member
Jo, vi är några macägare här. Jag är som vanligt udda fågel eftersom jag kör mac men inte har en "designad" kaffemaskinspark. Vad man än kan säga om Bezzeran, så inte är det något att sätta i designshopens skyltfönster iallafall... men jag tycker den är fräck. Det enda som fattas nu är en trumrost gjord enbart med vinkeljärn och en tokmoddad Robur, så är lyckan fullständig.
Förresten gillar jag skarpt Dalla Corten också, har gjort ända från början. Snygg design? Njaäh... Bra maskin? Japp!!
 

holcar

Well-known member
Dalla Corten har personlighet! Jag tycker givetvis att den är snygg och har tyckt att den "hade något" estetiskt ända från den första gången jag stödgooglade på den. Skall bli mycket intressant att se hur den passar in i min övriga kök/workstation.
 

Yirgacheffe

Well-known member
Grattis holcar till ett gjutet val av maskin. Kan själv inte se ngn annan som skulle komma på fråga till mitt hem, den dagen då nattmaran inte ger med sig.
Det snackas om mac & stil i den här tråden & som gammal mac-ägare så måste jag säga att denna maskin ur såväl stil, integritet, som form spöar skiten ur alla i E61-jag-gillar-förr-i-världen-wannabes;)
Dessutom är Brunos & Palos bistra uppsyner respektingivande. Seriösa typer man kan handla av all dar i veckan
 

Milkman

New member
Har just köpt en Mini Dalla Corte...

Hej allihopa !
Är ny här på Eran utsökta kaffe-sida, men har blivit mer och ,er intresserad av kaffe sedan jag lärt känna en mästare på kaffe.
Idag fick Han och jag våra efterlängtade Mini och det ska bli intressant att se vad som ska bli av detta.

På återhörande:coffee:
 

cango

Well-known member
Hej allihopa !
Är ny här på Eran utsökta kaffe-sida, men har blivit mer och ,er intresserad av kaffe sedan jag lärt känna en mästare på kaffe.
Idag fick Han och jag våra efterlängtade Mini och det ska bli intressant att se vad som ska bli av detta.

På återhörande:coffee:


BILDER!!! :)
 

Milkman

New member
Bild...??!!

Försöker ladda upp en bild på Minin, men trots att jag har förminskat bilden till rätta måtten tar den inte emot min bild. Är det nån som vet vad jag ev gör för fel ?
 

Milkman

New member
Costas är med på "Eftersnack" på Svt Västerbotten ikväll och använder sin Della Corte, och jag hämtade min hos Honom i eftermiddags. Ska försöka fixa en bild.
 

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,720
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp