Jönköping

josef

Well-known member
Ja verkligen inte alla som är bra där. Fick en cappuccinokopp full en gång, utan crema, när jag beställde dubbel. Vem är duktig där?
 

inline

Well-known member
Ja verkligen inte alla som är bra där. Fick en cappuccinokopp full en gång, utan crema, när jag beställde dubbel. Vem är duktig där?

Jag vet inte vad han heter, men jag tror det är han som äger stället. Han har en lillebror (tror jag) som är ganska lik honom, men jag tror det är storebror som är duktig på att göra espresso.

/Johan
 

josef

Well-known member
mm lillbrorsan var det jag fick av, men har så svårt att skilja på dem, de är lika som bär. Jag sökte jobb där när storbrorsan var ägare, sen veckan efter behövde de plötsligt ingen personal, då hade lillbrorsan tagit över ägandeskapet... Confusing?
 

Jonny Friberg

Well-known member
Hej Jönet! Ska vi planera in en liten session i smålands Venedig under månaden? Den som var planerad i maj försvann ju tyvärr p.g.a. dubbelbokning. Kalendern är fortfarande ganska tom under augusti innan folk fattar att de är tillbaka från semestern. Kanske en liten grappa också? Funderar på om man (i utbildningssyfte förstås) ska köra tema "billigast på hyllan" som t.ex. Musetti, Molinari, Bremen o.s.v. Det passar väl smålänningar? Och kopping av nya roliga kaffen.
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Om det blir av mellan den 10:e och 12:e så hakar jag gärna på. Kommer att ta en sväng neråt jkpg de dagarna.
 

Jonny Friberg

Well-known member
Då bokar jag in tisdag 12 augusti från kl 19 på Arabusta. Bara så ingen missförstår så ligger Arabusta i Värnamo (Storgatsbacken, Julia Fredricssons Plats). Smidigast är att svänga av E4 i Klevshult och ta gamla E4:an så man kommer in i Värnamo via Jönköpingsvägen som ansluter till Storgatsbacken. Meddela om ni kommer på riktigtkaffe@arabusta.se
 

jope

Well-known member
Hoppas vi blir ett par stycken denna gång...jag är på och hoppas på att kunna ta med en till...fler???
 

josef

Well-known member
tyvärr kommer inte jag eftersom jag inte är kvar i trakterna, hade lätt vart med om jag bodde kvar! Lycka till!!
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Jag är intresserad av att haka på. Jope, jag antar att du tänkte bila ner? Isåfall hänger jag gärna med i bilen. Annars har jag bil och kan stå för körandet.
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Jonny, då kommer vi imorgon! Koppa nya kaffen låter kul. Att prova vad man kan krama fram ur musetti osv kunde också vara skoj!
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Tack för en trevlig och kul kväll! Om jag inte miss fel så koppade vi Rwanda Gatsinga, Colombia La Piramide, Panama Esmeralda, Musetti Blå Påse, Kenya AA Gethumbwini och till sist Jamaica Blue Mountain.

Mina favoriter blev Panama och Gethumbwinin.

Vid espressomaskinen provade vi Musetti, Zoegas Espresso, Arabusta no 8 och även Gatsinga och Colobian. Klar vinnare var no 8!
 

Cillalåda

Well-known member
Fan! Tänk om man hade varit där. Men men det blir väl fler gånger hoppas jag.......hoppas att ni hade kul killar (o tjejer?).
 

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,720
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp