Sidan 3 av 12 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 17 till 24 av 95
    Medlem14302
    Guest
    Mina kära forum vänner! Ledsen att jag inte hunnit rättstava min guide än och att det dröjt med nästa guide. Har börjat på 3 nya funderingar och de kommer ut så snart som möjligt men är datorlös i en vecka pga system crash. Hoppas att ni kommer sakna mig i en vecka för jag kommer sakna er!

Jag är stum av beundran inför denna guide! :shock: Grym. Nu blev man ju inspirerad att försöka sig på detta.

Jag kör fast på själva hällandet... det blir bara *blobbar*

Snyggt jobbat DC med schysst illustratör!!

*garv* *suck* *buhuuu* :wink:
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    Är huvudet dumt, får kaffet lida...

Det enda som fattas till denna annars perfeka guidean är ljudfiler så man får höra det ond vs det goda ljudet.

--Johan

Mycket bra illustrationer och en fin steg-för-steg-beskrivning. En ovanligt bra guide för mjölkskumning måste jag säga, och den bästa jag har sett hittills! Kul att det är på riktigtkaffe den är!
    I väntanstider

Senior Member
    Reg.datum
    jan 2007
    Det är uppenbarligen knivigt att få till en skummad mjölk.. Det verkar vara riktigt svårt med små mängder mjölk iaf.. Tur det finns folk till att göra så här utförliga guider iaf. Men en sak jag funderade på.. När man har skummat klart fastnar det ju en del mjölk som omedelbart torkar fast på munstycket. (vit hinna) Hur gör ni för att smidigt bli av med det? Eller gör jag något fel som får det?

Peace!

/Alfredo

Torka av med en våt trasa direkt efter du skummat klart och blås samtidigt ur ångröret för att bli av med eventuell mjölk som sugits upp i röret när du vred av ångan.

Medlem14302
    Guest
    Helt rätt! Använd gärna en microfibertrasa, de är underbara så får du lätt bort de äggviteämnen i mjölken som annars gärna vill fastna.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •