Lätt att bli lurad av Gevalia

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Ja, det handlar såklart mycket om kundpsykologi. Inom marknadsföring pratar man ibland om Just Noticeable Difference, dvs hur mycket kan man öka priset/sänka volymen innan det märks. En minskning på 10% är nog ganska svår att se så länge man inte tittar på baksidan.
 

Daffy Duck

Well-known member
Precis samma sak som läskfabrikanterna har gjort. Upptäckte i julas när jag skulle köpa julmust att det inte längre var 1,5 l i flaskan, utan 1,4 l till samma pris. Förändringen är så pass liten att man inte märker det direkt att flaskan faktiskt är mindre. Usch, fult gjort.
 

Molarin

Well-known member
Precis samma sak som läskfabrikanterna har gjort. Upptäckte i julas när jag skulle köpa julmust att det inte längre var 1,5 l i flaskan, utan 1,4 l till samma pris. Förändringen är så pass liten att man inte märker det direkt att flaskan faktiskt är mindre. Usch, fult gjort.

Mmm... Fast det var ju några år sedan... ;)
 

Forumstatistik

Trådar
14,680
Inlägg
155,805
Medlemmar
19,374
Senaste medlemmen
samuel_k
Topp