Finkaffe = fulkaffe?

Lassekongo

www.gokaffe.se
Man kanske skulle ta och prata med återförsäljaren om detta, inte ens rosterierna är helt felfria och det kan bli fel emellanåt. Borde de inte få en chans att åtminstone förklara sig om detta kaffe? Det kan ju vara en miss eller dyl och de kunder som fått detta kaffe kanske får byta till sig nytt?

Bara en tanke innan "vi" definitivt nedgör tillverkaren...
 

Lars

Well-known member
Naturligtvis borde leverantören/tillverkaren få en chans att rätt till misstaget. Det här kan ju knappast vara representativt för vad som brukar finnas i påsarna. Dock är det ju väldigt allvarligt att det inträffar och jag tycker inte att det är något fel att man tar upp ett sånt här ämne. Saker måste få komma fram i ljuset och diskuteras.
 

mrjohan

Well-known member
En av anledningarna till varför jag inte nämnt rosteriet är för att jag inte vet om det ser likadant ut i nästa påse och därmed inte heller vill tracka ner på ett rosteri vars kaffe jag inte ens smakat.

Dock kan jag tycka att det är illa att ett sådant innehåll kan lämna roseriet, då det med all sannolikhet ej kan stämma att blandingen ska se ut som den gjorde, eller det kanske den ska? Vet ej.. så jag lägger väl ner det hela. Intressant att visa vad man kan hitta i en 200-kronorspåse i alla fall. Tokigt! :nowink:
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Äh, värsta anti-klimax att inte få reda på vad det är för kaffesort som kan se ut på det där sättet. Bah!:mad:

Det är helmupp att man kan få något som ser ut sådär tycker jag.
 

Lassekongo

www.gokaffe.se
Klart du kan säga vilka det är. Men det bör ju göras på ett sätt som är inbjudande till företaget ifråga att ta sitt ansvar ifall något blivit fel som behöver rättas till. Har aldrig varit med om att ett företag alltid har 100% korrekta produkter.Ge dom en chans! Men skulle det visa sig att de inte tar chansen eller på annat sätt beter sig illa, DÅ kan "vi" såga dem eller bussa Sverker från plus på dem eller vad det nu är "vi" vill göra.

KG:s Isomachistoria är väl ett gott exempel på hur ett företag tar sitt ansvar. Den läckte som ett såll, reparerades (under tiden lånades en ersättningsmaskin ut) men läckte som ett såll ändå efter reparationen. Köpet hävdes och KG fick pengarna åter trots att det var typ ett år efter inköp . Det var väl ändå ett shysst och ansvarstagande sätt från företaget ifråga.

Jag menar det kan ju vara samma sak här. Jag skulle då personligen få dåligt samvete om jag först häver ur mig en massa saker om ett företag i något forum om hur dåliga produkter och värdelösa de är, för att sedan, efter kontakt med företaget, t ex fått 1 kg påsen med felaktiga bönor utbytta mot 10 kg korrekta bönor som plåster på såren.

Bara en tanke alltså...
 

mrjohan

Well-known member
Detta sägs vara ett finkaffe, och kostar kring 200-lappen för kilogrammet. Det italienska rosteriet (som får över 100000 träffar på google) behöver ej nämnas, men kan detta verkligen vara korrekt? Vissa bönor är knappt rostade alls, gröngula. Andra är i princip kolbitar.
Vissa bönor är pyttesmå och andra "normalstora".

Grunden till inlägget var att jag blev mycket förvånad och förbryllad över hur kaffet såg ut. Kan/bör det finnas blandningar som ser ut så här? Är det i så fall rätt att det ser ut på det viset? Inte att hänga ut ett rosteri vars produkter jag inte känner till i övrigt.

Onekligen bör det för det första inte finnas bönor som är så hårt rostade att de är spröda kolbitar och inte heller i princip orostade bönor. Därmed tror jag mig ha fått svaret att, "Nej, en blandning bör inte se ut på det viset".
 

augusto

Well-known member
Folket måste få reda på vad det är för skräp de har skickat dig, så inte flera blir lurade. :huh:

Det är inte bara den värsta anti-klimax, det är saknad av respekt för dina kamrater från riktigkaffet. Slutligen, vad vill du beskydda? :angry:

Det är en fråga om lojalitet. :eek:hmy:

Vad heter det? :unsure:
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,668
Inlägg
155,725
Medlemmar
19,365
Senaste medlemmen
tomeem
Topp