Espresso-store: 2 mail inget svar

jimla

Active member
Någon annan som har haft problem med att nå Espresso-store via mail???
Jag har skickat 2 st men inte hört nått alls, hur funkar det att ringa och tjattra på engelska??
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Har ingen erfarenhet av just den butiken, men efter 2st email utan svar skulle jag dumpa dem i soptunnan och leta efter en annan butik.
 

jimla

Active member
Ska nog försöka att ring nån dag här framöver.

Fortsätt gärna att skicka svar utifall att någon har erfarenhet av butiken.
 

Jemo

Well-known member
jag har också haft liknande problem med dem. tror dock inte att de försöker blåsa dig, det handlar nog mer om att de är VÄLDIGT dåliga på att kommunicera. jag reklamerade en kvarn för ett par år sedan. mailade dem 2-3 gånger utan att få svar. då ringde jag upp dem och det löste sig till slut (han jag pratade med talade väldigt knackig engelska och det krävdes ett antal samtal och mail innan vi förstod varandra). det strulet gör att jag, även om jag tror att de har goda avsikter och även om jag tycker att de har bra priser på vissa grejer, inte handlar där mer.
 

jimla

Active member
det känns faktiskt lite bättre att någon annan haft problem som löst sig med samma firma, så tack för ditt svar Jemo.
 

Ignatius Riley

Well-known member
Jag har haft en del mejlkontakt med dem. Inte jättesnabba att svara, men har alltid fått svar.
Deras engelska är ganska usel, det värsta är nog att de ibland har problem att förstå vad man frågar om men det ordnar sig om man skriver igen (och, ibland, igen).
 

jimla

Active member
Här kommer upplösningen

Efter 3 obesvarade mail så slog jag en signal till Espresso-store i Tyskland, fick till slut prata med chefens assistent Martin som sa att jag hade fått ett mail dagen efter min ursprungliga beställning. Jag har fortfarande inte sett detta mail.:angry:
Detta mail ska ha innehållit info om att det jag betalat bara var tysk frakt och att det behövdes ytterligare pengar för frakt till Sverige.
Det som verkar underligt är att jag hade betalat sakerna, Martin sa att han sett att pengarna kommit in,han sa även att han sett att jag skickat 3 mail, men ändå så svarar han inte på något av dem, utan väntar 3,5 vecka tills jag ringer honom och först då tar han tag i det.:mad:
Idag ringde iallafall UPS och sa att de skulle köra ut mina saker imorrn, äntligen......men det skulle inte förvåna mig om prylarna är trasiga.

Som slut skulle jag vilja säga förlåt för detta långa inlägg och köp inte från Espresso-store, det kan bara inte vara värt den lilla besparingen.
 

plind

Well-known member
Jag köpte min "Butterfly" från dom och det var inga som helst problem.
Lade in beställningen på deras hemsida och fick omgående ett telefonsamtal med besked om hur stor fraktkostnaden till Sverige skulle bli och samma dag ett mail med alla uppgifter jag behövde för pengaöverföringen:)
 

jimla

Active member
Skönt att det fungerade som det skulle för dig, men jag kan fortfarande inte riktigt rekommendera ett inköp från dem ännu (även en blind höna...).

Hör jag en kund till som det fungerat för så ändrar jag uppfattning (kanske..):mad:.

Ha de // Jimmy
 

Forumstatistik

Trådar
14,680
Inlägg
155,804
Medlemmar
19,372
Senaste medlemmen
desoc
Topp