Bilder på våra kaffehörn - BILDTRÅD

conny

Well-known member
kaffehörnan.jpg

Så här ser min, enkla, lilla kaffehörna ut nu:) En vardagsmaskin och en maskin som jag kämpar med lära mig !
 

onkelA

Well-known member
Dumheter!
:cool: ursäkta, inte menat allvarligt :cool:
ta utmaningen istället, att lära dig skumma med original 3-hålstip!
 

Jonken

Well-known member
Ny kaffevrå på försök, nöjd med espresson i den gamla men jag vill se om det går att ta mjölkskumningen till nästa nivå :)

IMG_20181007_153324.jpg

Pressostaten är satt till 1,5 så för närvarande blir det bara bra med extrem ljusrost - men jösses vilken ånga! Utmaningen nu är att det går så hemskt snabbt att det är svårt att hinna med :wacko:
 

conny

Well-known member
Ny kaffevrå på försök, nöjd med espresson i den gamla men jag vill se om det går att ta mjölkskumningen till nästa nivå :)

Visa bilaga 15164

Pressostaten är satt till 1,5 så för närvarande blir det bara bra med extrem ljusrost - men jösses vilken ånga! Utmaningen nu är att det går så hemskt snabbt att det är svårt att hinna med :wacko:

Har du köpt en ny maskin?
Vad är detta för skönhet?
Grattis i alla fall till nytillskottet i familjen ;)
 

Jonken

Well-known member
Har du köpt en ny maskin?
Vad är detta för skönhet?
Grattis i alla fall till nytillskottet i familjen ;)

Ja, ännu en. Nuova Simonelli Musica, ser kanske tjusigare ut än den är, men helt tokig är den inte.

Tack, men får nog försöka göra mig av med lite familjemedlemmar också :unsure:
 

conny

Well-known member
Rocket.jpg
Kolla vad jag fått av vår son i en tidigt julklapp :)
Så nu säljer jag Pavonin, och ska lära mig denna maskin!
Happy Halloween alla :)
 

conny

Well-known member
Hörnan.jpg

Bättre bild på hela kaffehörnan!
Rocket Appartemento, Rancillio MD-80 kvarn, med nya malskivor installerade med hjälp av Jonken samt frugans Moccamaster One-Cup bryggare. I lådorna finns bönor, våg, koppar och andra tillbehör :)
 

conny

Well-known member
Det är en MD-50 :)

Nu när du har lärt dig hantera Pavoni EP, vilken tycker du är enklare att använda?

Alltid blir det nåt fel :) MD-50 dårå!
Den nya är ju enklare, men håller på ställa in malningen, men redan mer crema, detta tjatande om crema från mig :)
Men det är ju en helt annan maskin och i en annan prisklass :)
 

conny

Well-known member
Alltid blir det nåt fel :) MD-50 dårå!
Den nya är ju enklare, men håller på ställa in malningen, men redan mer crema, detta tjatande om crema från mig :)
Men det är ju en helt annan maskin och i en annan prisklass :)

Ett tillägg: kvarnen fungerar ju givetvis jättebra med nya skivorna men är lite "overkill" och stor för mig. Så Jonken om du får nys om nån kvarn som ej är så dyr men skulle passa mina behov får du gärna hojta till :)
 

Jonken

Well-known member
Overkill vet jag inte, nu har du ju en espressomaskin som skulle kunna stå på ett litet café :lol: men visst finns det varianter som är i samma klass men mindre och smidigare. Du kan ju börja med att plocka loss tamper-näsan, hoppern och dess piggar och köra med ett blindfilter som lock istället.
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,466
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp