Bilder på våra kaffehörn - BILDTRÅD

jkarl

Active member
Compact living

Man får prioritera lite när man bor trångt.

IMG_0261.jpg

Detta är alltså den enda bänkyta som existerar i mitt kök. Fungerar förvånansvärt bra trots daglig matlagning och en j*vla massa kaffedrickande :)
 

stipok

Well-known member
Efter ordentlig rengöring, samt besök på den lokala blästrings- och lackeringsverkstaden har min silvia en ny lekkamrat i form av ny kvarn. Tampningen kommer förmodligen få ske på köksbordet strax utanför bilden i fortsättningen.

Före: Före.jpg

Efter: Efter.jpg
 

Pulcino

Well-known member
Jaha, en sådan här rolig tråd också. Har just bytt grejjer efter att i ca 12 år haft lite halvdann maskin :)

Före:
attachment.php


Efter:
2mrwo3m.jpg
 

Lucifer

Well-known member
Åhh ja men kvinnor är med ruskigt bra kvarnförare, det gäller att inspirera sprida kunskapen. det inser jag var gång jag vaknar till ljuvlig kaffedofft.
 

onkelA

Well-known member
nytillskott i kaffehörnet i form av egentillverkad kaffeburk:

kaffi.jpg

ryms bevisligen 14 kg råkaffe utan trängsel!

ps: "kaffi" är inte finska utan vår lokala dialekt :eek:)
 

hio11

New member
Nu har kaffehörnan blivit "klar" på riktigt.
Brewtus IV-R med fast anslutet tillvatten och en Compak K3 Touch för bönorna

Brewtus.jpg
 
Senast ändrad:

onkelA

Well-known member
Tack!
Den står framme (alltså där den står på bilden) mellan användningarna, som en del av inredningen, och när jag rostar rullar jag den antingen under köksfläkten eller ut på terrassen (om vädret tillåter)
 

_Dave_

Active member
Så var kaffehörnan hemma uppdaterad! Har i 3 år nu varit intresserad av kaffe. Började men en usel OBH Nordica maskin med färdigmalet kaffe. Det trodde jag var bra då... Sen blev det en gaggia dose pure med en hario handkvarn. Då började jag förstå saken och intresset ökade. Och då blev det en Rocky vilket jag fortfarande är grymt nöjd med. Och i veckan slog jag till på blocket. En Vibiemme Domobar (Levetta) enkelkokare, duger helt klart för mig. Var lite problem med den i början men nu efter en servicerunda är den igång! Nu ska jag bara lära mig maskinen också... :)
 

Bilagor

  • uploadfromtaptalk1371583756140.jpg
    uploadfromtaptalk1371583756140.jpg
    86.3 KB · Visningar: 178

stefanbo

Well-known member
Så var kaffehörnan hemma uppdaterad! Har i 3 år nu varit intresserad av kaffe. Började men en usel OBH Nordica maskin med färdigmalet kaffe. Det trodde jag var bra då... Sen blev det en gaggia dose pure med en hario handkvarn. Då började jag förstå saken och intresset ökade. Och då blev det en Rocky vilket jag fortfarande är grymt nöjd med. Och i veckan slog jag till på blocket. En Vibiemme Domobar (Levetta) enkelkokare, duger helt klart för mig. Var lite problem med den i början men nu efter en servicerunda är den igång! Nu ska jag bara lära mig maskinen också... :)

Härligt när ett intresse tillåts växa över tid och så småningom blomma ut! Grattis till ett fint kaffehörn!
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp