Pour Over Drip Station

waqrr

Well-known member
Är lite sugen att skaffa en snygg och smidig drip station för V60 bryggning. Har sett att Hario har en egen för dryg 700:- men finns det någon annan mer prisvärd station som jag missat?
 

waqrr

Well-known member
Tack, har redan kollat där men inget av intresse.

Verkar ju helt hopplöst att hitta vare sig en Hario Cube eller Singe Stand drip station någonstans.....
 

Coraxos

Well-known member
Inte din stil kanske men denna steampunk-station verkar inte så svår att bygga själv. Jag kan däremot ingenting om utbudet på kopparrörsfronten.

Försäljaren till ovanstående verkar förövrigt kunna tillverka på beställning.
 
Senast ändrad:

Jonken

Well-known member
Bäst är om ställningen får plats på vågen. Men jag vet inte, tycker att det fyller samma funktion att ha en kopp bredvid att flytta tratten till.
 

Coraxos

Well-known member
Sant där att ställningen bör få plats på vågen. Själv brygger jag direkt i kopp eller karaff, har inget behov av en ställning.
 

Ppettson

Well-known member
Annars bygger du en själ,köpte kopparrör och kopplingar, då jag inte ville löda så limmade jag och sen målade ställningen svart. Placerade sedan en tunn plexiglasskiva på botten som jag fäste med lite silicon.

IMG_5121.jpg
IMG_5122.jpg
 

waqrr

Well-known member
Det är väl bättre om hela ställningen står på vågen? Så ser du bryggvattnets vikt.

Jo absolut men enligt måtten så är det precis att min våg inte ryms inom ställningen vilket då skulle innebära att ställningen skulle stå väldigt instabilt på vågen är jag rädd för Min våg är ca 13cm bred och ställningen anges till ca 12-12,5 cm tror jag......
 
Senast ändrad:
Topp