är denna bra: Brasilia RR45 Silent?

grön

Active member
Jag vill köpa en ny kvarn, har en Gaggia MDF idag. Skulle helst vilja ha en Rancilio Rocky, men vad tror ni om denna: Brasilia RR45 Silent?

Sara

Large

Well-known member
Jämfört med en Rocky så är den ett eller två steg upp på uppgraderingsskalan så jag tror jag den kan vara ett bra köp om man gillar dosatorkvarnar. Personligen så tycker jag det är för mycket pill och rengörning med dosator för hemmabruk men smaken är som baken.
Tänk dock på att kvarnen är mycket större både på bredden och höjden än din nuvaranade.

Senast ändrad:

MrPlow

Well-known member
Jag har en Mazzer Super Jolly Doser om du vill ha den ultimata kvarnen med dosator... Inga problem med rengöring tycker jag.

Ps. Den är till salu :) fast inte längre...

Senast ändrad:
E

edtlkar

Guest
Hej.

Jag har en Mazzer mini electronic (http://www.adesso.se/hem/mazzer-mini-electronic) och jag är mycket nöjd med
Mazzer kvarnen. Rengöringen är inte ett större bekymmer. Har också för mig att en medlem här har moddat sin
med borstar invändigt för en mer automatiserad rengöring.

//Lennart

MrNoOne

Well-known member
Jag har en Mazzer Super Jolly Doser om du vill ha den ultimata kvarnen med dosator... Inga problem med rengöring tycker jag.

Samma här, sitter på en Mazzer Mini med dosator. Man måste borsta rent de flesta kvarnar då det ligger kvar lite kafferester i utloppet ifrån malverket. Om man måste borsta i 1 eller 6 sekunder spelar ju ingen roll. Jag damsuger rent dosatorn minst 1 gång i veckan och har plockat isär den 1 gång. Konstaterade då bara att med ett par strykningar med borsten och en damsugning i veckan så finns det inga avlagringar eller gammalt kaffe gömt någonstans mer än i malverket. Och det kan man knappast anklaga dosatorn för..

Forumstatistik

Trådar
15,415
Medlemmar
19,879
Senaste medlemmen
coleus
Topp