Isomac viper, PF fastnar

cccm

New member
har ett mindre problem med min nyköpta isomac viper.
hur som helst när jag låter PF sitta i så fastar den i packningen istället för att följamed filterhållaren.
det är som värst med PF för enkel/7g eftersom man inte kan få tag på den lika lätt med handen, brukar lösa sig med några flushes samt att sätta in filterhållare o taur.

hur som helst är det något som kanske 'fixar sig' när packning är mer använd, har haft den ca 2veckor nu o gjort ca 1-2 dubbel om dagen.

filterhållaren hållerfast PF med 'fjädring' fall det hjälper, min förra maskin hade 'spår' istället som man skruvade ned PF i.
kan det hjälpa att ta ur fjädern o spänna ut den? eller är det bättre att göra något åt 'packningen'. det fastnar rätt rejält, så pass att det är på gränsen att man klarar det med händer (vill inte direkt stå med rörtång o dra^^). Det blir värre ju längre jag låter PF sitta i.
så nu på senaste tiden kör jag bara med 14g kopp, samt tar ur den efter varje dragning.

några ideér vad som bör göras så är jag öppen för förslag, annars kanske det bara är att använda den mer:S

// Carl-Magnus

Forumstatistik

Trådar
15,416
Medlemmar
19,880
Senaste medlemmen
EdBrygger
Topp