Bytes: 2st IMS Competition 12/18g

marranbarran

Active member
Har två likadana filterkorgar från IMS som jag inte använder och därför vill byta bort.
De är av modellen IMS Competition och är stämplade B702TCH24E (ridgeless och 24mm höga), är enligt IMS för 12-18g.
Jag har knappt använt dem då jag tycker de är lite små, så de är fina i skicket och jag skulle gärna byta mot liknande precisionskorg av "storleken större".
Finns i Göteborg men de lär ju vara ganska billiga att posta :)
 

bauta

Well-known member
Jag kör med en likadan och ställde frågan i en äldre tråd om det är 12-18 g den är rek för. Så är det nog, förm beroende på maskin, shower screen etc.

Vad kör du istället? Jag har en trippelkorg från mitt nakenfilter men den är för djup.

Skickat från min SGP771 via Tapatalk
 

marranbarran

Active member
Jag har använt storleken över (16-20g) från samma serie av IMS, de är 2 mm högre, alltså 26mm och stämplade därefter (B702TCH26E). I dessa tycker jag det oftast blir lagom med 18-19g kaffe. Jag har som du också en trippelkorg som är ännu lite djupare som jag tycker är lite väl stor istället.
Vad jag vill byta till är väl något som rymmer 18-20g och det får ju gärna vara något annat fabrikat (ex VST, Baristapro, E&B Lab) då det är roligt att testa något annat.

Sen förstår jag ju att det är svårt att få till ett byte mot just det jag vill ha så man kan ju få byta mot en påse kaffe av vettig sort (eller såklart köpa dem för ett bra pris men det känns nästan larvigt så ett byte är ju mer skoj) :)
 

bauta

Well-known member
OK, tack för svar.
IMS-korgen var en uppgradering från min gamla slitna rancilio?-korg.

VST snackas det mkt om, kanske det blir det nä gg. Och då nån som klarar 20 g. Nuvarande korg ger filtermärken på pucken för 18 g.
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,353
Senaste medlemmen
Massor
Topp