Problem med ascaso dream allt vatten kommer ut från steamröret

corneliaengholm

New member
Hej jag köpte min ascaso dream för 2 år sen och nu har jag problem med den, när man ska brygga kaffet så kommer allt vatten ut från steamröret istället, när jag vrider för att stänga va steamern så händer ingenting, vattnet fortsätter att rinna.. är det någon här som vet vad som kan vara fel?
 

iceaway

Well-known member
Hej jag köpte min ascaso dream för 2 år sen och nu har jag problem med den, när man ska brygga kaffet så kommer allt vatten ut från steamröret istället, när jag vrider för att stänga va steamern så händer ingenting, vattnet fortsätter att rinna.. är det någon här som vet vad som kan vara fel?
Är det en enkelkokare? Det låter spontant som att ventilen till ångröret gått sönder/fastnat i öppet läge så att allt vatten går ut där istället för bryggruppen. Har du möjlighet att plocka isär ångröret och kolla ventilen?

Sent from my HD1913 using Tapatalk
 

iceaway

Well-known member
Kollat lite närmare nu på schema för maskinen och såg att den har ett termoblock för uppvärmning. Min gissning är att trevägsventilen som styr vattnets väg till gruppen eller ångröret fastnat i ångläge.

Sent from my HD1913 using Tapatalk
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,466
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp