Rocket r58 inget tevatten!

Lar Tho

New member
Ur vattenkran kommer bara några droppar hett vatten.
Har skruvat isär, på inrådan från Monteriva, kopparslangen från vattenkokaren för att kontrollera flödet. Inga problem. Vatten ser ut att komma även från vatten kokaren.
Men i kranen verkar det vara stopp. Ventilen med gummipackning verkar kärva. Gjorde rent från lite kalk. Satt ihop kranen. Något bättre flöde.
Trycket på den högra mätaren går upp till 9 bar. Ångan och bryggaren funkar utan problem.
Någon som har en idé om problemet?
 

lengmo

Active member
Har du ånga? Har du tryck i vänstra mätaren som är för ånga/tevatten?
Skruva loss och kolla röret efter kranen, skruva av silen på vattenröret.
Några tips på vägen om du inte redan löst problemet :)
 

triss

Active member
Jag hade exakt samma problem med min R58 som jag köpte ny från Tyskland 2014. När den var ca 1 år, i juni 2015 så blev det stopp. Jag kontaktade då säljaren och han skickade en ny del. Så bytte jag och det funkade utmärkt i ca 1 år till och då blev det samma fel igen. Kontaktade säljaren igen och han skickade återigen en ny. Säljaren funderade på att det var så mycket kalk i vattnet så jag kollade upp och det var 7,5. Efter det har jag använt bara filtrerat vatten i maskinen och har inte haft problemet på över 4 år nu. Filtrerar dels med en påse som jag lägger i tanken och sedan har jag en vattenbringare (Brita Maxtra) som också filtrerar. Bifogar bild på delen som jag bytt 2 ggr.rocket.jpg
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp