Resultat 1 till 5 av 5
    Junior Member
    Reg.datum
    dec 2020

Trasiga pumpar fix

Har någon hittat repkit för vibratorpumpar av typ ULKA , jag tycker 500-600:- är lite dyrt när det bara är plastkulan som slits ned. Utomlands säljs kit med glaskula. Glaskulor återfinns i vanliga sprayflaskor som backventil. Tex för glasögonputs mm tex smarteyes svarta flaska . Har även funderat på om 2/1 liters pumparna som nu finns blir en uppgradering mot tidigare 1/1.

Hej Eile,

Jag hittade ett litet kit med kula och o-ring här: https://www.amazon.se/underh%C3%A5ll...8497886&sr=8-5

Det fanns även ULKA-pumpar för ett okeh pris på Amazon.se : https://www.amazon.se/s?k=ulka&ref=nb_sb_noss_2

Junior Member
    Reg.datum
    dec 2020
    tänkte mest om det gick att hitta billigt kit här i sverige, glaskula tätade dåligt något för stor. Det blev en sniklösningen en pump skrotades och gummibackventilen fick hamna i nästa pump istället för plastkula gav något mera effektiv pump och betydligt tystare gång. Två gummi ventiler gör dock pumpar lite svårt luftade om de gått torra.

Junior Member
    Reg.datum
    dec 2020
    Får väl uppdatera: Det blev beställning av ny pump, gummi ventil istället för kula gjorde pumpen för effektiv för min gamla maskin.

Vad blev resultatet av en för effektiv pump?

Liknande ämnen

1. Rancilio Silva pumpar inte
    Av anco i forum Espressomaskiner
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2018-01-27, 20:38
  2. Pressostat-fix
    Av Rille i forum Hårdvara
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-09-08, 18:57
  3. Pumpar inget vatten Delonghi eam3200
    Av kungsfiskaren2013 i forum Espressomaskiner
    Svar: 0