Mazzer Major Doser (modded)

drdoo

Active member
Denna kvarn är inte i originalskick!

Jag har singel doserat med den så brytaren för hoppern är ur kopplad. Kontaktorn är bytt till ett SSR relä. Strömbrytaren fungerar så att när man vrider den i läget ett är den på slagen och när man vrider den till läge 2 så går kvarnen.

Det finns även en tratt till den dock inte orginal utan ett sånt där ”fudge tunnel mod”. Anti stat screen finns också.

Malskivorna är bytta då jag köpte den för 3-4 år sen. Jag har bara använt den hemma i till och från under 2 års tid så malskivorna är knappt inkörda.

Den finns i Luleå och kan skickas med Schenker. Frakten går väl på ca 200-300 kr beroende på hur stort emballaget blir.

Pris 1300kr.


IMG_3758.jpgIMG_3765.jpg
 

Gholam

Well-known member
Oj va billigt!! Synd att jag redan har en likadan :) och man kan inte ställa två sådana här pjäser intill varandra (inte om man är gift och vill förbli det)
 

Jonken

Well-known member
Ja sugen blir man ju till det priset :) hade 2st ett tag och de är verkligen toppen förutom platsåtgången.
 

drdoo

Active member
Jag hade ett tag 3 maskiner och två kvarnar uppe. Det va inte jätte populärt. Köpte mazzern för ca 1000kr på blocket. Det va rätt nedgång men bytte skivor och fixade till dosern. Sen körde jag den som en Mazzer major E med en hemmabyggd arduino timer ett tag. Tills jag började singel dosera och tog bort timern.
Hade man nu bott en annan landsända och kunnat sälja den utan att skicka den hade jag nog försökt få lite mer för den.
 
Topp