Hehe, nu var det väl jag som inte svarade egentligen

grattis till köpet, hoppas att du blir lika nöjd som jag har varit. Tycker att Roboten borde ha en lika självklar plats som instegsmaskin som Rancilio Silvia och Gaggia Classic, men istället för att snegla efter uppgraderingar direkt kan man finna att Roboten fyller behovet nästan perfekt från början - i ett litet, tyst och problemfritt paket som dessutom kostar mindre.
Själv har jag en vit på väg nu

men smaken är som baken. Tycker att han kunde erbjuda lite fler färger, fanns t.ex. gul och blank aluminium förut (men han tröttnade på att stå och polera).
Ja har sett lite 3d-skrivna tillbehör till tampern. Fungerar hyffsat att trycka ner den med båda tummarna och kolla så att den inte verkar sned.
Glömde förresten en nackdel: det är ganska trångt mellan de två "benen" så man får inte plats med breda koppar och många vågar går bara in på sniskan. Min gamla våg och t.ex. Acaia Lunar är ungefär 5mm för breda, där var det många som blev lite besvikna
Köpte
https://www.cremashop.se/sv/products...ith-timer/3492 nyss under rean. Ganska plastig liten våg men stor ljusstark display, riktiga knappar och skönt med timer. Upptäckte att V60-kannan passar också så den fyller två funktioner för mig.
IMG_20201206_194128~2.jpg
Glaset är Bodum Canteen 10cl. Bodum Pavina 25cl passar också och kan vara att rekommendera i början om man kör bottenlöst och inte finslipat tekniken (så hamnar stänket bara i glaset). En liten spegel brukar jag också vinkla upp för att kunna se botten.
Följ oss!