Val av espressomaskin

Azze80

Member
Det blev en Lelit MaraX till sist som jag här om dagen fick hemlevererad. Jag håller på att lära mig den och hittills är jag nöjd med den . Enda nackdelen är att den tar lite väl mycket plats i djupled men det får gilla med tanke på det övriga positiva.



Jag letar nu efter bästa stället att också handla den
Var handlade du den?

Jag letar nu i utlandet då det skiljer för mycket i pris.

Har du förresten riktat om opv vattnet så det går tillbaka till tanken istället för i droppbrickan?
Vore nice att höra vad du använder för medel att rengöra med också.

Tillbehör,
Har du även handlat bottenlöst pf, våg, distributör och matta? Alla tips är välkomna på var:)

Ps, bor i Stockholmstrakten, finns det någon form av "kaffe-träffar " som är corona-anpassade ?

PS igen, jag är lite dålig på forum och kan eventuellt ha klistrat in/skrivit text på fel ställen , sorry för det.
 

Azze80

Member
Låter bra. Jag ska installera vredet på den.
Jag försöker bara kolla vad allt totalt inkl det kommer att kosta mig för att inte hamna för nära Bianca i pris.

Någon som har koll vad Bianca kan kosta som billigast inom EU ?
Billigaste jag sett är omkring 1900 Euro.
Om den skulle komma närmare 17-18 då är jag sugen på den... Då börjar jag hamna ganska nära. Idag kommer jag kunna handla Mara för ca 10500 + vred för 1500 plus tillbehör för ca 12-12500kr. Om det skulle skilja typ 4-5000kr så är det värt annars inte för vad jag använder den till.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp