Delonghi EC685

LeFred

New member
Efter att ha varit utan en espressomaskin sedan min Gaggia Classic dog för en herrans massa år sedan (därefter haft olika automatiska maskiner som levererat olika grader av besvikelse). Då jag har så romantiska minnen av min Gaggia så tänkte jag för skojs skull testa en EC685 då den fått så himla bra omdömen överallt (jag har ont om plats så den lilla formfaktorn lockade). Devisen man får vad man betalar för känner jag väl till och hade inga höga förväntningar (ville bara ha något som är liiiite bättre än nespresso). Dock trodde jag inte att jag kulle uppleva problemet att det skulle vara svårt att knacka ur kaffepucken efter genomförd pressning. Pucken liksom suger sig kvar och antingen kommer inget alls eller hela filterinsatsen (två kopparsmåttet).

Så nu kommer frågan, någon som har en EC685, upplevt samma problem och hittat en lösning?
 

Jonken

Well-known member
Testa att ha lite mindre kaffe i. Annars går det ju bra att skölja ur pucken också om du inte är bekymrad över avloppet. Lite bättre än nespresso är väl just vad den är :).. Förutom när det kommer till just rengöring.
 

LeFred

New member
Ja, smaken upptäckte jag, och för priset och ambitionen är jag nöjd med smaken. Det känns bara väldigt fel att behöva mecka så när jag använder deras mått osv. I alla ”hyllningar” jag sett så har ingen klagat så det kanske är skit bakom spakarna :p Får prova att packa lite lösare kanske.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp