Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 9 till 12 av 12
    Har du en stor budget kanske en Sage Oracle kan vara något. Ett mellanting mellan en helautomatisk och semiautomatisk.

Med en sån borde du kunna få till en bra americano smidigt som håller likvärdig kvalitet som ditt bryggkaffe, blir ju lite annan karaktär på det förstås men behöver inte bli sämre.
    Senast redigerat av Tobbe den 1 vecka sedan klockan 12:20.

Senior Member Jonkens avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Här till ett riktigt bra pris: https://www.blocket.se/vi/93977339.htm

Citat Ursprungligen postat av Lassegurra Visa inlägg
    Tack för tipset, men det var automatiken jag ville åt, om den var möjlig, men ju mer jag kollar runt, verkar det som att det bara är det manuella arbetet som krävs för att få gott kaffe.
    Det finns ju dock betydligt bättre automatiska kaffebryggare också! Men då kostar det förstås en del mer. Har läst bra saker om denna, och youtube-kaffe-nörden Hoffman kör tydligen med den hemmavid, så jag antar att den måste fungera rätt bra..

https://bagarenochkocken.se/kaffe/ka...hoCn20QAvD_BwE

Men då är det ju inte längre detta med att enbart brygga sig en snabb kopp åt gången liksom. Det manuella arbetet behöver inte så vara så svårt eller jobbigt. Hade det varit jag, och jag bara ville ha enstaka koppar då och då, så hade jag istället för att lägga 3,5k på en sådan maskin köpt en bra kvarn och en Aeropress/bra franskpress och kört på det viset. Trots allt är det så fantastiskt med nymalt kaffe, bara doften av det är värt jobbet/tidsåtgången många gånger om tycker jag själv.

Senior Member Jonkens avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Ja alla är olika, själv ser jag ofta fram mot bryggningen lika mycket som att dricka kaffet. Eller rättare sagt vill jag brygga mer än jag klarar av att dricka upp..

Liknande ämnen

1. Brygga kallt kaffe
    Av bulle i forum Mjukvara
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2017-08-04, 00:19
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-01, 07:18
  3. kaffemaskin -köpa eller ej?
    Av perra p i forum Hårdvara
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-03-01, 11:48
  4. Statiskt kaffe beror på kvarn eller kaffe?
    Av Videoten i forum Hårdvara
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-12-08, 14:49
  5. Att brygga eller inte brygga
    Av Jonny Friberg i forum Allmänt om kaffe
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 23:13

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg