Slöinge kafferosteri - erfarenheter och tips?

basiecally

Well-known member
Hej!

Är det nån som har erfarenhet av kaffe från Slöinge? Har släkt i närheten och kikade på deras sortiment på nätet idag inför en ev. resa. En del blandningar som inte var fasligt dyra, och lite singel origin som kostade lite mer. I vanlig ordning.

K
 

svartvest

Well-known member
Jag har lite svårt för blandningar, aldrig något mörkt.. svag för afrikanska kaffen, Burundi speciellt, men det är min smak.
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Jag dricker just nu Slöingens Gedeb - Etiopien som är ljust rostat och har de citrustonerna som ett kaffe från Yirgacheffe brukar ha. Slöinge köper in väldigt bra råkaffe och är duktiga på att rosta. Så jag tycker absolut att du ska prova deras kaffe.

https://sloingekafferosteri.se/collections/kaffe

Jag köpte också deras Brasilen Primavera som är betydligt billigare och är såklart av en enklare kvalitet. Inget kaffe som sticker ut men det är nog inte heller det som är tanken.
 

Kaffeboxen

Member
Håller med, väldigt bra kaffe, rostat med omsorg o finess.

De blandningar som jag gillar är om du vill ha espresso så är Espresso 5.0 riktigt bra espressoblandning.

Om du inte väljer de lite dyrare singel origin rostningarna (min favorit just nu där är Lous Lopez) så tycker jag att Augustas Bryggkaffe är en prisvärd bryggblandning.
 
Topp