Sidan 5 av 6 FörstaFörsta ... 3456 SistaSista
Resultat 33 till 40 av 46
    Precis när jag köpt min Rocket och innan jag hade kvar sprang jag till Willys och köpte Zoega Espresso della Casa. Dock espressofärdigmalet bara för att köra igång maskinen men tyckte det va helt okej
    En gäspning är ett tyst rop på kaffe

Junior Member
    Reg.datum
    apr 2018
    Toppen tack! Skriv gärna om ni vet några mer tunga bönor

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Da Matteo gör väldigt bra kaffe. Classic espresso skulle nog passa dig. Är lite mer rund i smaken o passar till mjölk. Modern Espresso är fruktig o den har jag aldrig mjölk i. Brukar handla i butiken på Magasinsgatan där rosteriet ligger. Vill jag ha det allra senaste rostade så går jag upp till rosteriet o frågar så fixar de det till mig.

Gringo kaffe i Göteborg skall också göra bra kaffe men jag vet inte var man köper det. Gringo rostade till Da Matteo under tiden de renoverade rosteriet.

Da Matteo https://damatteo.se/collections/all-products?page=3 har även en webbshop.

Nu hittade jag lite mer info om Gringo. https://www.gringonordic.se/
    En av grundarna till Johan Nyström startade Gringo efter att alla grundare blev utköpta av en stor kedja. Den nya kedjan öppnade ett cafe med namn Johan Nyström på Avenyn i Göteborg. Första o sista gången jag var där fick jag en chock. Upplägget var inget jag kände igen från Johan Nyströms cafe i Stockholm. Espresson fick jag serverad i pappmugg av okunnig personal!

Junior Member
    Reg.datum
    apr 2018
    Tjena!

Tusen tack för all bra info

Den på Da Matteo var kanske lite i överkant i priset, skall kolla upp Gringo, var det någon spec. sort ni provat där?

Kollade upp vad maskinen hette nu också. Profitec Pro 500 PID. Missade det vid förra inlägget, levereras veckan efter Halloween. Någon som har utvärderat den? Tänker på att få till de rätta inställningarna att utgå ifrån. Allt gott!

Senior Member Jonkens avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Fabriksinställningen borde vara okej utgångspunkt.

Gringo är inte prisvärt om du är ute efter klassisk italiensk espresso, men prova deras Prime om du vill smaka en riktigt bra modern tappning.

Jag är också nyfiken på mer prisvärda varianter av espressokaffe! Utveckla gärna!

Kunde inte hålla mig nu när jag upptäckte att Gringo bara är 10 min med bil hemifrån.
    Det fanns många varianter att välja på men det fick bli The Outsider. Bryggde en kopp när jag kom hem. En italiensk stil vilket stämde med beskrivningen. Mer robust än da Matteos Classic. Efteråt såg jag att bönorna var rostade i går. Får testa igen om några dar när kaffet har satt sig. Det kommer att ta ett tag att prova igenom deras espresso.

Liknande ämnen

1. Köpråd espressomaskin
    Av Godespresso i forum Shopping & konsument
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2020-09-24, 10:30
  2. Köpråd - Espressomaskin
    Av MS73 i forum Shopping & konsument
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2018-10-15, 03:48
  3. Köpråd, Bryggkaffe i espressomaskin?
    Av peterw i forum Shopping & konsument
    Svar: 9