Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 9 till 12 av 12
    Junior Member
    Reg.datum
    okt 2020
    Det blev La Pavoni EN Europiccola från CaffeItalia.se (De hade ett bra pris på dem). Ångtip och tamper står på uppgraderingslistan så fort jag fått den, eventuellt en tryckmätare men hoppas jag inte faller för den frestelsen. Det är trots allt upplevelsen att dricka det som är avgörande och inte vad det står på några mätare.

En ny spets är nog inte alls dumt. Jag har jämfört min pre-millennium EP med min Zacconi Baby Riviera nu i några veckor och skillnaden i mjölkskummandet är rätt stor. Zacconin har tre hål som är mer eller mindre riktade rakt fram allihop. EPn har tre hål som är riktade typ 120 grader ifrån varandra, ångan drar åt alla håll samtidigt och det är svårt att få ett bra djup så att den drar ner luft på ett rimligt sätt. Får mycket mjukare och mer stabilt skum på Zacconin. Går säkert att lära sig med originalmunstycket på EPn med men min poäng är att det är mycket lättare med en spets som är riktad mer i en riktning.

Senior Member Jonkens avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Det är för stora hål helt enkelt i originaltippen, den kan fungera okej med gamla modeller där man höjer trycket men inte de som är satta till ett lägre, bryggvänligt tryck. Man kan täppa till två hål med spik eller tandpetare och få bra fjutt direkt, men inte så lätt att hålla rent.

Junior Member
    Reg.datum
    okt 2020
    En kort uppdatering för att jag tycker själv det är tråkigt med poster som inte får någon riktigt uppföljning.
    Leveranstiden från https://www.coffeeitalia.se/ var inte den bäste och jag han blir orolig att det skulle strula med beställningen. Beställningen kom dock fram utan problem bara en vecka efter utlovad leverans så det får väll ses som okej.

Hittills bara hunnit bekanta mig lite med den men är nöjd med upplevelsen och vad den levererar. Medföljande tampern är dock något som i det närmaste liknar leksaken i ett kinderägg, ren skit alltså. Den är ju för fasen inte ens platt så pucken blir en skål i filterkorgen. Ånga mjölk var inte det lättaste men steamtip och en ordentlig mjölkkanna ska inskaffas å det snaraste samt en bättre tamper. Den har mycket goda möjligheter att producera både kaffe och ånga av önskvärd mängd och kvalite inom den tidsram och bekvämlighet jag hoppades.

Liknande ämnen

1. Espresso maskin med manuell mjölkskummare?
    Av skarenstedt i forum Espressomaskiner
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-09-08, 22:46
  2. SÄLJES: Nespresso D290 och en Aeroccino mjölkskummare
    Av stefanolo i forum Köp och sälj
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-08-09, 00:14
  3. Prisvärd mjölkskummare med pump i stockholm?
    Av Lethra i forum Shopping & konsument
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-06, 14:02
  4. Helautomatisk med separat mjölkskummare?
    Av soderbona i forum Hårdvara
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-27, 18:04
  5. Enkelkokare med thermoblock?
    Av Dea i forum Hårdvara
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-12-06, 08:44

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg