Köpes: 49mm Naket portaiflter till La Pavoni

thecybertrash

Active member
Hej allihop, jag fick tag på min spakmaskin till slut så nu är jag på jakt efter ett naket portafilter. Råkar det vara nån som har för en pre-mii La Pavoni (49mm) liggandes? :)
 

Jonken

Well-known member
Ett tips, om du inte är rädd om portafiltret (kanske är slitet med blottad mässing) - ganska lätt att borra upp botten med en hålsåg i bimetall. Kostnad ~70:- :)

Tillägg: var bara beredd på att det kommer skvätta om man misslyckas med pucken. Dremel eller liknande för att fila till kanterna är också en bra idé.
 
Senast ändrad:

thecybertrash

Active member
Ett tips, om du inte är rädd om portafiltret (kanske är slitet med blottad mässing) - ganska lätt att borra upp botten med en hålsåg i bimetall. Kostnad ~70:- :)

Tillägg: var bara beredd på att det kommer skvätta om man misslyckas med pucken. Dremel eller liknande för att fila till kanterna är också en bra idé.

Ja, tanken på att göra något sånt slog mig, tyvärr har jag inte verktyg eller plats riktigt för det, så det vore klart bekvämare att köpa.

Annars har jag kört naket portafilter till min Gaggia classic rätt länge så jag är hyfsat införstådd med farorna :p
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,653
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp