Gastroback 42636 aka Breville/Sage BES920 - problem med service

Elfeo

New member
Hej, köpte för ett antal år sedan en Gastroback Dual Boiler enligt rubriken. Alltså samma maskin som Breville och Sage också har. Då för ca 7 år sedan fanns den inte i Sverige alls, jag köpte min på Amazon.de. Nu ser jag dock att ett flertal butiker säljer samma maskin fast under märket Sage.

Har problem med min som började enligt en film https://www.youtube.com/watch?v=0Dgh36Jp7gs men som nu har eskalerat i att jordfelsbrytaren slår ifrån. Jag har även noterat att tryckmätare och även den lilla displayen har tagit in fukt - gissar att det är läck någonstans i maskinen.

Problemet är att jag har varken tid eller kunskap att fixa den själv - så söker efter någon i Stockholmsområdet som kan meka med en dylik. Har pratat med monteriva.se - som en återförsäljare tipsade om - samt även kontaktat de butiker som säljer Sage-varianten men de har inte någon som tar service på dessa (gissar att de skickat till GB eller vart det nu blir om det strular under garanti-tiden och att man sedan är lika "rökt" som jag är just nu)

Reservdelar går att beställa från Gastroback i Tyskland - så nån form av ljusning finns det.

Tips och förslag på firmor eller personer som kan sånt här mottages tacksamt. Känns fånigt att kassera en maskin som högst troligen går att laga om man bara har skillsen!
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,464
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp