Bean to cup – Värd att engagera sig?

Det ska skaffas ny kaffemaskin på jobbet och undrar om det finns något värt att bråka om. Är alla lika bra/dåliga?
Mjölkskummande är oviktigt.
Vi är 15 pers så det ska gärna vara lite tempo på den.

Tack!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Såklart är det värt att engagera sig i val av kaffemaskin på jobbet :) Termoskaffe är toppen! Men det brukar ändå vara mer praktiskt med en automatiskt maskin då de flesta bara vill trycka på en knapp. Alltså att köra med termos kräver att någon tar lite ansvar för kaffet.

Jag har köpt in några begagnade maskiner från Jura till tidigare arbetsplatser. De håller länge och är enkla att ta hand om. Men kaffet smakar väl sådär...
 

Fogfighter

Active member
Vi har en Jura hemma (frun har den, jag kör min Appartamento ) men Juran är trevligt, gör bra kaffe tycker jag för att vara en automatisk.

Däremot har vi en maskin på en annan avdelning på brandstationen som är en Anino eller liknande, den är totalt vidrig! Jag tycker det är totalt odrickbart, men är smidigt med trycka och välj själv. Men Wiener Melange...
 

Eightfiftysix

Well-known member
Tycker termoskaffe är överlägset bäst val. Skippa detta med att trycka på en knapp! Det är mycket trevligare, godare, bättre på alla vis att man får en riktig brygd!

För så lite som 15 pers så fungerar det ju jättebra.

Lobba för kvalitetskaffe också! :)
 

Jonken

Well-known member
På mitt jobb finns det nästan. Termosen ser tyvärr inte mycket diskmedel, kaffet är det billigaste/sämsta, filtren är bruna och bryggaren inte mycket att hurra för.. Men att den är fylld läggs det i alla fall prestige på.

Hade de höjt budgeten för kaffeinköp skulle det slängas mindre och så hade motivationen att rengöra grejerna varit högre.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp