Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 9 till 16 av 23
    Okej vilken espressokvarn i prisklassen 3000-4000kr bör man välja?

Senior Member Jonkens avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Jag är nöjd med Kinu M47. Vill du lägga på en slant är Niche Zero antagligen snäppet bättre.

Gjorde förresten en espresso med Timemore G1 igår, tog två minuter att mala men gott blir det.. M47 går minst dubbelt så snabbt så i längden är det rimligare.

Vill ha en elektrisk espressokvarn. Niche Zero blir lite väl dyr tror jag. Macap M2M kanske är vettig?

Reg.datum
    apr 2017
    Mja, M2M blir ju ett nerköp från din Uniform, bortsett från att den går att justera bättre. Skulle testa hur bra det funkar med den först.

Ja kanske bättre att spara ihop till en Niche Zero då. Är den bättre än Vario Home?

Reg.datum
    apr 2017
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe Visa inlägg
    Ja kanske bättre att spara ihop till en Niche Zero då. Är den bättre än Vario Home?
    Ja, åtminstone om man inte lägger tid på att försöka räta till malskivorna på en Vario: https://www.home-barista.com/grinder...io-t59857.html

Har en Vario som jag tycker är bättre än Uniform för brygg så länge man använder stålskivor. Har inte kommit till skott med att skruva isär den än för att se om det går att få den att fungera för espresso också. (jodå, de keramiska skivorna fungerar oavsett, men jag var inte jätteimponerad av smaken - kanske blir de också bra i en skruvad maskin..)

Okej då går den bort. Eureka Mignon Specialitá verkar vara ett bra alternativ. Ser ut att vara i klass med Niche men med fördelen att den är gjord för att mala direkt i portafiltret, vill att det ska gå så smidigt som möjligt att brygga. Går dessutom att köpa i Sverige.
    Vad tror du Jonken?

Citat Ursprungligen postat av Tobbe Visa inlägg
    denne kanske kan sälja kvarn separat: https://www.blocket.se/annons/skane/...ianca/92173033

Liknande ämnen

1. Köpes: Cafelat Robot
    Av marranbarran i forum Köp och sälj
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2020-04-17, 18:26
  2. Köpes: Gaggia classic eller Rancilio silvia
    Av jkarl i forum Köp och sälj
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2018-07-18, 08:27
  3. Rancilio Silvia eller Gaggia?
    Av pangloss i forum Någon annanstans
    Svar: 3