Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 8 av 11
    Senior Member onymans avatar
    Reg.datum
    maj 2008

Topp 20: Stockholms just nu bästa kaffebarer

Oatly har satt ihop en kaffekarta med 20 bra kaffeställen i Stockholm. Ingen rangordning men till synes OK val och en kul grej? Fokus verkar vara på specialkaffe och eventuellt ställen som serverar mjölksubstitut från den omdebatterade Arla-utmanaren. Kartan är i vykortsformat och kan hämtas från de ställen som är med. Jag har sett den på A.B Cafe (bilden) och Koya. Vilka har de missat? Det händer ganska mycket på Stockholms kaffescen just denna höst så om nån månad så är den kanske old news?

118764065_361446198213819_7112854297838116130_n.jpg

Senior Member Jonkens avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Ugo, Esaias, Mellqvist - men de serverar kanske inte Oatly. Är det någon som tycker om iKaffe? Då dricker jag själv hellre ren espresso.

Senior Member svartvests avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Jag provade sproud, gjort på ärtor och den var nog den bästa ersättningsprodukten jag stött på.

Reg.datum
    apr 2017
    Citat Ursprungligen postat av svartvest Visa inlägg
    Jag provade sproud, gjort på ärtor och den var nog den bästa ersättningsprodukten jag stött på.
    Hehe smaken är som baken

Senior Member svartvests avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Visst är det så, dock är mjölk det som smakar bäst.

Senior Member Gholams avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Citat Ursprungligen postat av Jonken Visa inlägg
    Ugo, Esaias, Mellqvist - men de serverar kanske inte Oatly. Är det någon som tycker om iKaffe? Då dricker jag själv hellre ren espresso.
    Det är en vanesak. I början tyckte jag att iKaffe tog över kaffesmaken och dominerade för mycket men efter ett tag så kändes det som ett trevligt "tillskott". Speciellt i cappucino. Efter att inte ha druckit kaffe med mjölk under en längre tid så känns kaffe med mjölk ganska underligt och ovant.
    Nu mera dricker jag antingen utan "förtunnare" eller med coops "iKaffe" (minns inte vad den heter).

Reg.datum
    apr 2017
    Det är klart, som det mesta med kaffe. Menar du https://www.coop.se/handla/varor/mej...-7300156585356 ? Tycker du att den är bättre än Oatly iKaffe? iKaffe uppskattar jag i havregrynsgröten men inte i kaffet

Har sällan mjölk i kaffet men innan Järna Mejeri gick omkull använde jag helst deras mjölk. Stor skillnad på mjölk och mjölk också - någon som känner till en bra leverantör i Stockholmsområdet? Har testat t.ex. Roslagsmjölk, Wapnö och gårdsmjölken som säljs i automat på ICA Liljeholmen men de kommer inte i närheten av Järna

Senior Member Jacobs avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Du borde köpa iGröt då, @Jonken 😁

Har märkt samma som nämnts ovan, att man vänjer sig. Efter många år med havrealternativ tycker jag mjölk smakar konstigt. Har dock lite svårt att skumma iKaffe utan att få en del blask i botten av mjölkkannan. Översta halvan blir väldigt bra. (Tips?)

Har dock funderat på att köpa andra alternativ än Oatly efter att de sålt en stor del av sig till Kina, och nu senast vänt sig till Blackstone, en ful jätteaktör på marknaden, för investeringsstöd. Allt beskrivet med fina ord på sin egen hemsida.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Liknande ämnen

1. Italienska topp 3
    Av svartvest i forum Specifika bönor och blandningar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2016-03-27, 13:59
  2. Stockholms bästa cafeer
    Av christofferjulin i forum Stockholm
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2012-12-08, 17:01
  3. Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-01-16, 12:34