World’s Largest Coffee Tasting

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Bra tips! Jag ska ta och beställa ett!

Lite info:

Get your cupping spoons out for the second edition of the World’s Largest Coffee Tasting with James Hoffmann! We’re out to set a new record and we can’t wait for you to taste what we have in store for you! Here to ensure similar water standards for everyone joining us from around the globe, thank you Third Wave Water for teaming up with us again.

Pre-order your pack now and join us for the live-stream event on the 3rd of October 2020 at 3 pm BST.
 

awol

Well-known member
Har också beställt. Var med förra gången det begav sig, tyckte att det var ett mycket kul arrangemang.
 

bauta

Well-known member
Tyckte jag såg Hoffman säga att en laddning räcker till 3-4 personer, så om nån vill koppa skulle det gå att dela.

Skickat från min SGP771 via Tapatalk
 

Jonken

Well-known member
Åh, vill beställa.

Men är jag dum, eller står det ingen info om hur kaffet ska bryggas?

Det lär finnas med instruktioner. Det är koppning, dvs. att man häller hett vatten över direkt i koppen och sen tar bort sumpen från toppen med två skedar efter 4 minuter. Borde finnas en video från förra året.
 

Coraxos

Well-known member
The World’s Largest Coffee Tasting has sold out. (Which is incredible!) We didn’t think that was going to happen, so we’re going to look to see if it is possible to make more BUT this would be very difficult to do so I can’t make any promises.
James Hoffman
 

Jonken

Well-known member
Vad har ni för plan för att få tag på destillerat vatten? Lite krångligt/dyrt i sig..

Provade för sakens skull att göra mitt eget med en kastrull, ånginsats, lock uppochner, mjölkkanna för att fånga upp dropparna och is för att öka kondensation på locket. Nåja, funkar gör det ju.. men 268g på en timme känns inte särskilt vettigt :lol:
 
Senast ändrad:

Coraxos

Well-known member
Finns på Apotea. I ärlighetens namn är jag inte helt säker på att jag verkligen är så noggrann, fast å andra sidan är det ju _lite_ av poängen.
 

magnusn

Active member
Sterilt vatten är inte samma sak som destillerat. Sterilt har inga bakterier, men väl mineraler, vilket är lite det man vill undvika med det destillerade. Apotea har dock destillerat vatten också. Med tanke på att det kommer gå åt 1-2 liter typ så vet det till sjutton om jag är så sugen på att springa och köpa det för 200 spänn dock.
 

Jonken

Well-known member
Undrar om det är destillerat eller bara sterilt. Lite det som är bekymret tycker jag, Hornbach säljer t.ex. 5L "destillerat" för 29:- som egentligen bara är avjoniserat.. Och sen finns det en uppsjö av "renat" vatten men inte ofta utan mer info.

Redigering: ser att jag var tvåa på bollen :) men visst, kanske är det inte toknoga, men då går poängen med TWW lite förlorad.
 

Coraxos

Well-known member
Sterilt vatten är inte samma sak som destillerat. Sterilt har inga bakterier, men väl mineraler, vilket är lite det man vill undvika med det destillerade. Apotea har dock destillerat vatten också. Med tanke på att det kommer gå åt 1-2 liter typ så vet det till sjutton om jag är så sugen på att springa och köpa det för 200 spänn dock.

Helt sant, förhastade mig.
 

Forumstatistik

Trådar
14,615
Inlägg
155,376
Medlemmar
19,320
Senaste medlemmen
Stormbringer
Topp