Delar till Kinu

Ppettson

Well-known member
Hej!

Är det någon som vet om och vart det kan gå att få tag på delar till Kinu , utan att behöva beställa från deras sida då frakten var dyrare än delarna ? Har kollat med cremashop som säljer kvarnarna, men inga delar och de tar inte hem heller.
 

svartvest

Well-known member
Ja det är bara på hemsidan som deras grejer säljs...tänkte byta ut uppsamlingskoppen till en magnetisk.. lite för dyrt...
 

svartvest

Well-known member
Jag ser idag en gummipackning som sticker ut på min kvarn ovan själva övre lagret... Hur ser det ut på er kinu... misstänker att denna har suttit fel eller att den tryckt ut med tiden...
 

Zab72

Member
Är i tankarna att köpa en Kinu och såg då den här tråden och Crema säljer nu magnetiska uppsamlingskoppen. Sitter mest själv och funderar på om jag ska köpa classic eller phoenix.
 

Jonken

Well-known member
Jag har haft båda (dock tidigare version av Classic utan magneter).

Om man vill ha en vacker kvarn som känns extremt gedigen har ju Classic regerat i den storleksklassen. Det är något hur ljuset reflekteras, men jag kan tänka mig att den fått konkurrens på den fronten, t.ex. Mazzer Omega.

Phoenix väger mindre (skönt i längden) och känns mer ändamålsenlig. Jag var lite bekymrad över plastdetaljerna men upplevde inte att det fanns någon direkt risk att de skulle gå sönder med tiden. Resultat i koppen var identiskt.

Med det sagt skulle jag antagligen köpt något ur 1zpressos J- eller K-serie idag. Fick klämma på en J-Max och den känns som bättre valuta för pengarna. Visst förbehåll för att malverket är annorlunda och kanske har en lite syrligare profil - verkar vara en bonus för filterkaffe men kanske en nackdel om man gillar väldigt traditionell espresso.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp