Köpa Hacienda La Esmeralda

waqrr

Well-known member
Vart får man tag i detta kaffet i Sverige? Sugen på att testa en liten påse :lol:
 

Tsingos

Well-known member
Jag tror att Hälla Kafferosteri i Västerås har Hacienda Esmeralda... Men jag är inte helt hundra dock
 

Jonken

Well-known member
Inte på webshopen i alla fall. Du kan beställa från Coffee Collective om du inte är bekymrad över dyr frakt på redan dyra bönor. Å andra sidan kostar det inte mer än en ett glas vin om man vill rättfärdiga det hela :blush:

Finns annan Geisha på t.ex. Kafferäven och Drop Coffee för stunden.
 

Mayhem

Well-known member
J&N har väl haft deras kaffen emellanåt, men känns tyvärr som att de dessa kaffen i mindre volym blivit betydligt färre sedan Espresso House tog över.
 

waqrr

Well-known member
Tack för svaren.

Funkar nån av dom andra Geisherna lika bra eller är det Esmeralda som gäller?
 

Agathorn

Well-known member
Jag har provat en hel del Geisha/Gesha och enl. min mening, av det jag testat i alla fall, så är det inget som kommer i närheten av Panama Esmeralda Geisha. Men det verkar vara väldigt dyrt numera och svårt att få tag på. Ska själv spana in Coffee Collective som Jonken tipsade om.
Edit: Beställde genast en påse Esmeralda. Håller tummarna att det smakar lika bra som jag minns i aeropressen :) Detta ska bli kul!

Edit 2020-07-17: Jodå den Esmeraldan levde upp till sitt namn! Äntligen fick man uppleva den unika Geisha-smaken igen!
 
Senast ändrad:

Forumstatistik

Trådar
14,615
Inlägg
155,376
Medlemmar
19,320
Senaste medlemmen
Stormbringer
Topp