Lägre spillbricka till Gaggia Classic?

thecybertrash

Active member
Hej alla!

Efter jag började väga min Espresso så har jag lite svårt att få plats med mina koppar under portafiltret på min Gaggia Classic. Använder ett naket portafilter men trots det så blir det lite tajt. Finns det lägre spillbrickor att få tag på? Har sett denna men det känns lite väl att betala 700kr för en spillbricka... Någon som vet om något liknande går att få tag på i Sverige?

Tacktack!
 

thecybertrash

Active member
Om du har tillgång till en 3D-skrivare är det ganska enkelt fixat. Kanske någon här kan skriva ut några exemplar? Kan tänka mig att fler skulle vara intresserade.

Hittade filer här: https://www.thingiverse.com/thing:2319146/

Ja, tanken slog mig, sett denna tidigare, men är lite orolig att det skulle fastna gammalt kaffe i materialet? Tänker att 3D-printade saker ofta har lite textur i materialet... Men det är klart finns det någon här som kan printa är jag villig att testa 😅
 

Jonken

Well-known member
Eller ta bort spillbrickan och sätt ett litet glas eller liknande under röret så får du massor av plats :)
 

thecybertrash

Active member
Kan uppdatera att MrShades från coffeeforums.co.uk säljer en lägre spillbricka till ett resonligt pris på sin site här, om man inte själv har tillgång till 3D-printer och upptäckt att det är hiskeligt dyrt att printa i PLA från 3dhubs.com :)
 
Topp