RiktigtKaffe mot framtiden!

Molarin

Well-known member
Det har gått lite drygt 14 år sedan jag startade RiktigtKaffe.se. Senaste åren har jag varken haft tid, energi, pengar eller lust att engagera mig mer än att hålla forumet levande och hyfsat spamfritt. Därför har vi nu kommit till den punkt att stafettpinnen ska lämnas över. Energi och engagemang ska injiceras igen!

Det har hänt en del under dessa år. Mina personliga höjdpunkter har varit diskussionen om Specialkaffe, Den eviga tråden om vad ni har i er kvarn, de aldrig sinade trådarna om mjölkskumning och latte art. Diskussionerna om Aricha, Misty Valley, Geisha och Musetti.

Barista Camp 2009 och 2011. 50 kaffenördar skummade slut på 300 liter sponsrad mjölk på 4 timmar! Vi delade ut kaffesveriges fetaste goodie-bag! Vi drack kaffe ur kupa på ett extremt sofistikerat sätt. Men mest av allt minns jag ett föredrag som Per Nordby höll och där Löfbergs rostmästare Micke satt och antecknade. Det var det allt handlade om. Att dela med sig och sprida kunskap!

Det var ni medlemmar som gjorde det! Jag började rada upp er men det blev så många att jag raderade av rädsla för att missa någon. Cheffalo var med från start och var ett bra bollplank, särskilt tack till dig ute på din ö! DC var med under Barista Camp-perioden och breddade sajten. Tack! Karin som var min lagkamrat i Coppa di Nesta, tävlingen där vi slutade på andra plats men blev snuvade på vinstpengarna. Men kul var det, tack!

Jag är kvar i kaffets klor på Stadens Kafferosteri och om ni besöker Ulricehamn någon gång så köpte jag och frugan ett hotell för några veckor sedan. Ni är välkomna att besöka båda. Om någon eller några dagar sker forumflytten. Då kommer RiktigtKaffe.se inte kunna nås en liten stund. Ta en kopp och försök igen lite senare.

Heppåer!

/David Molarin
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Forumet är nu flyttad till ny server och jag hoppas att allt fungerar som det ska! Det är jag som nu tar över efter David och jag hoppas att kunna ta hand om forumet på ett bra sätt. Jag tar tacksamt emot alla förslag och idéer som ni har som kan göra vårt forum ännu bättre. Skicka ett mail till henrik@riktigtkaffe.se eller skicka ett DM.

Jag har själv en hel del idéer på vad som kan göras men kommer att ta det lugnt i början. Mer information kommer inom kort!

/Henrik Sandén
 

Jonken

Well-known member
Kul! Tack bägge två för att ni vill hålla sidan levande :coffee:

Har en känsla att även om inläggsaktiviteten kanske inte är var den har varit verkar det vara desto fler som nyttjar sidan i det tysta.
 
Senast ändrad:

Coraxos

Well-known member
Ja, stort tack för arbetet ni lagt, lägger och kommer att lägga ner på denna kunskapsbank, jag är själv ofta inne och bara läser, postar enbart då och då.
 

cizeta

Well-known member
Instämmer helt. Även om antalet inlägg kan ses som lågt på sistone. Så är jag väldigt glad och tacksam för att detta forum finns och kan leva vidare. Är kanske lite gammaldags, men jag tycker att ingen facebookgrupp eller reddit tråd kan ersätta ett bra forum.
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Precis som ni skriver så är det många som läser forumet men som inte skriver, som det brukar vara på forum. RiktigtKaffe hade i snitt över 10.000 unika besökare varje månad det senaste året. Så många är inne och läser, både nya och äldre inlägg.
 

svartvest

Well-known member
Stort tack till allt arbete som ni lägger ner...lite abstinens upplevde jag när forumet var nere... Jag tänker att vi alla har något att tillföra, ser framemot att höra om nya bryggare och maskiner. Sedan är det en trevlig stämning och ton här. Ser fram emot att någongång framöver få träffas IRL... Aeropress SM 2021...
 

Ferlin

Active member
Tack för att man orkar och har tid till att driva en sådan här site
bidrar inte med så många inlägg hittar det mesta jag undrar över (som nybörjare)
så det blir mest en kunskapsbank för mig.
Men nu är detta ett tillfälle för ett inlägg och uppskattning.
 

Eightfiftysix

Well-known member
Jag är ny här, och måste säga att jag verkligen gillar forumet! Massvis med info och kunniga personer. Och en trevlig ton!
 

Forumstatistik

Trådar
14,615
Inlägg
155,381
Medlemmar
19,320
Senaste medlemmen
Stormbringer
Topp