Illaluktande Chemex-filter från baristashopen

Agathorn

Well-known member
Jag köpte en Chemex från baristashopen men stötte på ett väldigt oväntat problem: Kaffefiltren jag köpte till luktar illa. Det går knappt att märka när filtret är torrt men efter att jag sköljer det i hett/kokande vatten innan bryggning så luktar det illa. Det närmaste jag kan beskriva det är billig tantparfym.
Jag beställde från baristashopen och de vill inte ens svara på mina upprepade mail om detta är normalt eller ej. Jag tror också tyvärr att smaken letar sig in i kaffet som bryggs så numera håller jag mig till V60.

Någon som känner igen detta?
 

Ferlin

Active member
Jag köpte bla. råkaffe när varorna kom så var påsarna spräckta allt blandat skickade foto på eländet höll på i över ett år ingen respons har handlat av dom för över 20k men trots detta så, det är inga jag gör affärer med längre.
 

Agathorn

Well-known member
De svarade, av tillfällighet?, efter att jag skrivit detta inlägget. Jag ska skicka in filter till J&N för analys. Ska bli intressant att se resultatet. Jag kan inte tänka mig att det är normalt med denna lukt.
Jag har handlat mycket av Baristashopen genom åren och kan inte minnas några problem tidigare. Så detta var absolut ingen svartmålning. Mest info om att filtren kom därifrån.
 

Brunabönor

Well-known member
Ang dålig respons från företaget så stämmer jag själv in i kören, en grej saknades och jag fick maila 3 ggr under en månad tills respons kom.

Kritik från konsumenter har stor makt så hoppas de lyssnar, för nog läser dem här allt!
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp