Aillio Bullet R1 V2 Import

Hej på er. Är det någon som faktiskt har denna fina maskin och importerat den från tillverkaren? Mailade Aillio och enl dem va det inga problem att skicka till Sverige och de kunde lösa inom 1,5-3mån (Coronarelaterat). Skickas med DHL Express. Låter ju fantastiskt men jag har aldrig importerat något tidigare och har noll koll på tull och ev skatter så därav söker jag någon som kanske redan gjort denna resa?
 

Jonken

Well-known member
Man kan aldrig veta säkert innan med tullverket, men räkna med +27% i moms och tullavgift
 

bauta

Well-known member
Det beror väl på om den skickas från Danmark el tillverkningslandet (Taiwan?)

Skickat från min SGP771 via Tapatalk
 

bauta

Well-known member
Aha, då blir det med stor sannolikhet tull & moms, ja

Skickat från min SGP771 via Tapatalk
 
Ok så ingen som har köpt en alltså? :) De har ingen europeisk åf hälsar de. Mest för att få en insikt i tull mm om
någon redan gjort det.
 

LimeKicker

Active member
De är inte särskilt tydliga med det men de har inte lyckats få sin rost CE märkt ännu, således får den inte säljas inom EU (däremot kan man fortfarande privatimportera). De har jobbat med att få nästa version av sin rost CE märkt och borde väl kunna lyckas med det i år, då borde ett antal olika ÅF i Europa komma igång med att sälja deras rostar.
 

bauta

Well-known member
Aha, det förklarar saken. Behmor lyckades ju inte heller CE-märka, därav att de inte säljs i EU.
Det finns ju en klar brandrisk med agnar & värmeelement/öppen låga.
Behmor adderade ett tvingande knapptryck en bit in i rostningen för att minska risken att rosten lämnas obevakad.
 

Gholam

Well-known member
Aha, det förklarar saken. Behmor lyckades ju inte heller CE-märka, därav att de inte säljs i EU.
Det finns ju en klar brandrisk med agnar & värmeelement/öppen låga.
Behmor adderade ett tvingande knapptryck en bit in i rostningen för att minska risken att rosten lämnas obevakad.

Jasså?! Jag köpte min från England och den saknar "knapptrycksfunktionen". Har inte kollat CE-märkningen dock
 

bauta

Well-known member
Behmor 1600 fick en knapp-funktion.

Varken Behmor el Bullit är CE-märkta

Skickat från min SGP771 via Tapatalk
 

bauta

Well-known member
@jonken precis, den döptes om i samband med ny panel & elektronik (som själv går att uppgradera). Ger dig mer kontroll men oxo tvingande ok en bit in i rostningen.

Skickat från min SGP771 via Tapatalk
 

Gholam

Well-known member
@jonken precis, den döptes om i samband med ny panel & elektronik (som själv går att uppgradera). Ger dig mer kontroll men oxo tvingande ok en bit in i rostningen.

Skickat från min SGP771 via Tapatalk

Jag tror jag läste på deras sida att uppgraderingen inte var möjlig för 220V modellen. Annars kunde man genom den nya kontrollen ha manuellt definierat rostprofil.
 

LimeKicker

Active member
Verkar komma leveranser med nya Europeiska/CE godkända modellen i slutet på Februari 2021. 2990 EUR ink leverans har jag fått pris på... :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,615
Inlägg
155,378
Medlemmar
19,320
Senaste medlemmen
Stormbringer
Topp