Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 9 till 14 av 14

Ämne: Söker kvarn

Junior Member
    Reg.datum
    okt 2017
    Citat Ursprungligen postat av Jonken Visa inlägg
    Ajdå. CM800/900 är i stort sett samma kvarn, båda med lite bättre justeringsmöjlighet och 900 med timer. Kan vara värt det om man inte bryr sig om att den lämnar hela 6g i utkastet varje malning och bara vill ha en bekväm och enkel kvarn för lite billigare bönor. Själv skulle jag föredra CM40, bibehållen kvalitet för mindre pengar eller satsa lite extra på en tjusigare kvarn som https://cdon.se/hushallsapparater/wi...form-p49470787 som toppar både Graef och Rocky.
    Oj! 6g! Blir det så pass mycket bara för den utkastaren som 8 och 900an har? Men då kanske cm700 är ett bättre alternativ om man ändå vill ha lite mer inställningar. För den verkar ha samma utkast som cm 40 men ändå va ett snäpp finare? Eller är det samma modell med olika namn? Ser väldigt lika ut. �� vilken djungel.

Senior Member Jonkens avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Skulle inte förvåna mig om de säljer cm702 som cm40 för att kunna ha någon slags prisgaranti eller något, men det är nog inget som skiljer nej. Så länge det är den lilla 'snabeln' är det inget som håller kvar onödigt mycket kaffe i utkastet och man kan luta den framåt och dunka lite i ryggen för att få ut det allra sista. Enkel men väldigt prisvärd liten kvarn.

Junior Member
    Reg.datum
    okt 2017
    Så är det säkert.
    Ja jag får sova på det i natt. Det var ju onekligen ett lockande pris på dem om de maler bra också. Så får man bara ta och värdera dedär med inställningarna kontra pulver i snabeln.
    Tusen tack för alla råd!

Junior Member
    Reg.datum
    mar 2018
    Jag körde ganska länge med Rockyn för bryggkaffe men det blir inte jättebra. Det blir så mycket fines även för grövre malningsgrader. Bytt till Baratza Virtuoso+ som jag kan rekommendera. Köp en rocky tillsammans med en maskin när det är dags att ta steget till espresso!

Junior Member
    Reg.datum
    okt 2017
    Citat Ursprungligen postat av lojander Visa inlägg
    Jag körde ganska länge med Rockyn för bryggkaffe men det blir inte jättebra. Det blir så mycket fines även för grövre malningsgrader. Bytt till Baratza Virtuoso+ som jag kan rekommendera. Köp en rocky tillsammans med en maskin när det är dags att ta steget till espresso!
    Ja det lutar nog åt något liknande. De få gånger det blir espresso nu så blir det med en handpresso och då funkar ju en kvarn som är bra för brygg helt ok bara man kör på finaste. Kanske är bättre att ta dedikerad espresso kvarn när maskin för det köpa in.
    Tack för rådet.
    Och baratzan där lät ju lockande men tyvärr över budget just nu. Ungarna är för dyr i drift helt enkelt. ��

Senior Member stipoks avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Hej,

Jag har en compak k6 med dosator till salu i Stockholmstrakten om du är intresserad, men det kanske är lite väl långt bort

Liknande ämnen

1. Söker la pavoni europiccola och kvarn
    Av Tok i forum Köp och sälj
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-03-27, 19:38
  2. Söker espressomaskin (+ eventuellt kvarn)
    Av MiC i forum Köp och sälj
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2019-12-11, 06:56
  3. SÖKER Rocket
    Av hannessth i forum Köp och sälj
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-07-31, 09:37
  4. Söker Semi-Promaskin + kvarn
    Av Freddy i forum Köp och sälj
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-07-06, 09:21
  5. Loppisfynd söker matchande kvarn!