Hur lyckas köpa denna rost?

Jonken

Well-known member
Det finns liknande på aliexpress, en del med motor så att man slipper stå och veva själv. Men är du intresserad av en liten manuell rost att stå över gashäll med kan jag tipsa om https://hiveroaster.com/ - tanken är att du slipper rök och skal som flyger överallt. Sen lär man kunna få riktigt bra kontroll om man väljer versionen som går att koppla in i dator.
 

Coraxos

Well-known member
Tack Jonken, hiveroaster ser ju superintressant ut, allt mitt googlande och detta är första gången jag ser den.
 

Jonken

Well-known member
Kul, ja skulle vara sugen på den själv om jag hade gashäll hemma, mindre rök och bök med att plocka fram en tung rost och förvärma en halvtimme kunde vara värt den lilla stunden man måste stå och skaka Hive framför spisen. Samma muskler man använder för handkvarnen senare antar jag :lol:
 

Coraxos

Well-known member
Jag beställde en idag, den verkar ge otrolig kontroll över även ventilationen, imponerande. Någon som har ett tips på en bra gasolplatta?
 

Coraxos

Well-known member
Absolut, den är nu i alla fall på väg, tillverkaren ger bra service, svarar snabbt på frågor.
 

Coraxos

Well-known member
Hive Roaster har anlänt, ser duglig ut. Då mitt luktsinne är utslaget tack vare covid19 kommer det ta ett tag till innan jag använder den.
 

Coraxos

Well-known member
Spontanrostade med Hiveroaster för första gången ikväll, utan att registrera några temperaturer. Mycket begränsad rökutveckling, sambon trodde jag poppade popcorn, detta trots en dålig fläkt som inte ens kördes på max.
 

Coraxos

Well-known member
Tack det smakar utmärkt, mild och syrlig men ibland med en något för stark beska, Ngila Arabica - från Tanzania. Kan däremot inte ännu urskilja vad som är orsakat av just rostningen.
 

Forumstatistik

Trådar
14,615
Inlägg
155,381
Medlemmar
19,320
Senaste medlemmen
Stormbringer
Topp