Firar 13 år som kaffenörd!

oOTINDRAOo

Well-known member
Hey! Är det några kvar här av "di gamle"? 😃

Har inte varit inloggad här på flera år haha, men nu har jag skaffat ny kvarn. En mazzer mini mod. A. Kommer imorrn 😍 Haft en stor Mazzer major som jag modifierade.
Jag har ett glasrör till major'n och undrar om den passar även till mini? hoppas!
 

svartvest

Well-known member
Det är väl bland annat jag...di gamle

Jag sökte på 3d ritningar och på thinker univers ....tror jag det heter så fanns det en hel del... saker och endel går att bestämma måtten när man skriver ut.. jag såg en bean stopper.. som hade tre olika mått som man skulle ange för att få den att passa... råkade bli en till kvarn... Santos bag grinder 04 men behöver en mindre hopper...

Välkommen åter till forumet!!
 

Jonken

Well-known member
Inte omöjligt förresten att röret passar ändå, det är nästan samma bredd upptill och så smalnar det av längre ner.
 

oOTINDRAOo

Well-known member
69ff882ffdc16fd75d356faafeebe409.jpg

passade perfekt!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Lars

Well-known member
Inloggad idag för första gången på typ 10 år :)

Det verkar som att det finns lite liv på den här planeten!
 

oOTINDRAOo

Well-known member
Ja, vad kul att se lite "gamlingar" här. Jag trodde nästan forumet var borta innan jag loggade in igen. När jag gick med så var det ett väldigt aktivt kaffeliv här. 😉


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

nikke

Well-known member
Ja, vad kul att se lite "gamlingar" här. Jag trodde nästan forumet var borta innan jag loggade in igen. När jag gick med så var det ett väldigt aktivt kaffeliv här. 😉


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Samma här faktiskt.
Ibland går det flera år i mellan inloggningarna.
 

Gholam

Well-known member
Ja, även om forumet lever så verkar det inte vara lika livligt som det en gång var. Verkar vara samma historia även där ute, med färre rosterier och webshoppar mm
 

oOTINDRAOo

Well-known member
Ja, även om forumet lever så verkar det inte vara lika livligt som det en gång var. Verkar vara samma historia även där ute, med färre rosterier och webshoppar mm

Nä, jag minns hur jag inspirerades av latte-art-tråden back in the days som folk postade dagligen i. Spec en kille, hette han Stefan Böna? Han gjorde snygga grejjer ☺️


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

svartvest

Well-known member
Vi har även mest inlägg över 5000 brewtal Kaffegalning. Men det var på den tiden man sållade i vilka trådar man läste. Minns några trådar som det var bra driv i... men tonen på detta forum har alltid haft ett sakligt och hyfsat språk och ton mot varandra även om vi har olika åsikter...
 
Topp