Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 8 av 12

Mahlkönig Vario-W går inte att stänga av

Min vario-w börjar mala så fort man slår på strömbrytaren. Den stannar inte oavsett vad man gör om man inte bryter strömmen. Den går fast både hoppern är av (alltså när säkerhetsspärren inte är intryckt) och skärmdelen är bortplockad. Vad gör man?

PS eventuellt låter den lite mer än normalt också.
    Senast redigerat av ollesundin den 2020-01-18 klockan 11:53. Anledning: Stavfel

Senior Member Jonkens avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Kanske trasigt kretskort? Öppna upp och kolla om du kan se något uppenbart eller vänd dig till försäljaren direkt.

Senior Member
    Reg.datum
    okt 2006
    Citat Ursprungligen postat av ollesundin Visa inlägg
    Min vario-w börjar mala så fort man slår på strömbrytaren. Den stannar inte oavsett vad man gör om man inte bryter strömmen. Den går fast både hoppern är av (alltså när säkerhetsspärren inte är intryckt) och skärmdelen är bortplockad. Vad gör man?

PS eventuellt låter den lite mer än normalt också.
    Jag hade samma problem med min Mahlkönig när jag köpte den begagnad. Jag köpte ett nytt display board från Baratza, det löste mitt problem.

Kul att höra att jag inte är ensam!
    Jag har precis haft den inne på service men de kan inte fixa den. De tror på att kretskortet är problemet men de hittar ingen som säljer det som reservdel. Jag tror nog det samma iom att problemet kvarstår även när display-delen är urkopplad. Var det så även för dig?

Senior Member
    Reg.datum
    okt 2006
    Då min kvarn hade det problemet så köpte jag en ny display kretskortet sitter på den. Mitt råd är att du beställer direkt från Baratza.com. Du kan byta den själv, Baratza har video på sin hemsida som visar hur du skall byta den.

Senior Member Jonkens avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Om du beställer från Baratza kan du passa på att uppgradera till metallskivor och malkammare i metall som Forte BG och försöka dig på https://www.home-barista.com/grinder...io-t59857.html

Det sitter ju ett kort i display-panelen men också ett stort kretskort inne i kvarnen. Iom att felet kvarstår när displayen är borta lär ju inte det vara problemet, eller?

Citat Ursprungligen postat av Jonken Visa inlägg
    Om du beställer från Baratza kan du passa på att uppgradera till metallskivor och malkammare i metall som Forte BG och försöka dig på https://www.home-barista.com/grinder...io-t59857.html
    Har fått den rekommendationen förut. Hittar dock inte den delen på baratza hemsida. Kan du länka?

Liknande ämnen

1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2018-12-17, 17:40
  2. Mahlkönig Vario Home & Baratza Vario
    Av pwrdesign i forum Kaffekvarnar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-10-12, 19:41
  3. Min nya Mahlkönig Vario startar inte .
    Av mtre i forum Kaffekvarnar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-10-09, 15:22
  4. stanga av eller stänga på?
    Av abbejaco i forum Hårdvara
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-05-26, 13:56
  5. Stänga av autofill
    Av marmander i forum Hårdvara
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-04-04, 08:01

Behörigheter för att posta