Gene Café CBR-101 (röd)

LimeKicker

Active member
SÅLD

Har en Gene Café till salu pga uppgradering till gasrost...

Inte mer än något år gammal, kanske max 100 rostningar eller så under den perioden. Alla tillbehör ink chaff lådan medföljer. Bra skick men några repor där man sätter i/ur den roterande cylindern.

Pris 3900, finns i Stockholm
 
Senast ändrad:

evamsl

Member
Hej,

Jag är ute efter en rostare. Jag har dock läst att livslängden på en hemrostare är ca 2 år, vilket förvisso låter lite. O om din är ca 1 år och använts 2 ggr per vecka så känns priset högt. Kan du tänka dig att sälja den för 2 000 kronor.

Med vänlig hälsning,

Eva
 

Jonken

Well-known member
Angående livslängd, hade en 10 år gammal Behmor 1600 som fungerade fint, går inte att säga något generellt om hur länge de håller. Låter man bönorna/skalen fatta eld kan det lika gärna gå snabbt utför..
 

LimeKicker

Active member
Hej Eva, det finns gott om reservdelar tillgängliga för en Gene Cafe om du är orolig över livslängden, däremot så har jag aldrig sett att det skulle vara så låg som två år om man tar hand om sin rost ordentligt, denna är tömd på chaff efter varje rost, luftfilter borstat rent efter varje "session" och kugghjulen är dessutom smörjda med silikonspray efter 6 månader.

Men kort och gott, 2000 kommer nog inte bli aktuellt på ett tag... Då får den stå och vila lite till :)
 

evamsl

Member
Älskar din profilbild. Tack för lugnande besked. Var du nöjd med din Behmor? Har du några synpunkter på de olika maskinerna, din tidigare Behmor o trådens aktuella maskin?
 

evamsl

Member
Nu ser jag att min tidigare kommentar inte kom under Jonkens kommentar men borde vara underförstått.

Tack LimeKicker för ditt svar o likadeles lugnande besked. Jag är säker på att du har pedantskött din maskin. Jag förstod att mitt motbud var skamligt lågt... brukar aldrig våga pruta en endaste liten krona.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp