Ny Pour Over

svartvest

Well-known member
Satt hemma och fick upp den på insta, så jag han knipa åt mig en earlybird...jag tänker kalita...jag ser att de i den senaste modellen har gjort hålet mindre. Det var i en film från April större och de gjorde en grej av det...men tydligen inte nu skall bli spännande att höra om anledningen till detta. Sedan var den snygg...så god jul firar vi i maj..
 

Brunabönor

Well-known member
Som nörd gillar man ju sånt här. Det handlar alltså om "ventilationen" under bryggningen samt hålet som såg lite annorlunda ut.
Designen är ju snygg också. Känslan säger att man är nere på sådan detaljnivå nu där den dödlige kaffedrickaren knappt känner skillnad?

Finns den ute på marknaden, och vad kostar den i såfall? Send it to Hoffman :)
 

Jonken

Well-known member
Om det är något som är speciellt med kaffe är det ju att nästan varenda detalj kan ha stor påverkan på slutresultatet. Särskilt när det handlar om perkolation som pour over och espresso.. så nog kan det gå att känna skillnad.

Tycker om Hoffmans videor men något han är dålig på är just att gå in på detaljerna rent smakmässigt. Det blir mer svepande omdöme som "they all brew good coffee".
 
Senast ändrad:
Topp