20-30kkr espressomaskin! Ecm, izzo, annan?

Oibo

Member
Som rubriken lyder letar jag efter en espressomaskin, har haft en izzo dueto tidigare men står fn maskinlös..
Jag har kollat runt lite på svenska sidor och de två vanliga verkar vara en ny izzo (iv plus) eller ecm synchronica 2019.

Samma priser, likvärdiga maskiner tänker jag - är det någon som inte håller med? Någon här som har erfarenhet av endera maskin? Jag har läst att varmvattenspruten på ecm ska vara alldeles för lätt att bränna sig på, stämmer detta? Min förra izzo var rätt knepig att plocka isär och muttra med tyckte jag, tror ni detta har ändrats på 10 år av modeller?

Många frågor här men jag hoppas att någon har tålamod att ge svar eller egna intryck av maskinerna. Tack!
 

MikaelJensen

Active member
Jag tycker du ska kolla på Rocket också www.monteriva.se Har testat flera av dras maskiner och har en själv. Mycket nöjd, de är stabila, lättanvända och förhållandevis tysta, toppa det med att det ger bra smak. Min högst personliga erfarenhet och rekommendation.
Lycka till, Mikael
 

bjuhren

Active member
ECM har möjlighet att stänga av ånga under droppbrickan med hjälp av en switch. Varmvattenröret blir varmt när du kört ut en del men det är bara att vara vaksam. Grymt välbyggd maskin och jag är väldigt nöjd med min.
 
Topp