Säljes: Gaggia Coffee (+ Classic för händig)

Jonken

Well-known member
"Gaggia Coffee". Modell utan trevägsventil, inte i samma klass som Classic men visst kan den brygga espresso. En liten defekt som nästan är standard för modellen: värme läcker tillbaka till reservoaren via ångvredet. Om man vill går det att fixa men så länge maskinen inte står på mer än några timmar påverkar det inte funktionen. I övrigt bra skick. Pumpen är av typen som passar till att dimma om man vill modda.

IMG_20191112_215340.jpg

Ingår en sliten Classic utan pump och portafilter som jag tänkte helrenovera, men inte lyckats skruva isär. Delarna är funktionstestade.

Någon som tycker att det verkar som en rolig utmaning? Annars är den första ett steg upp från nespresso/termoblock i alla fall.

200:-
 
Senast ändrad:

Mayhem

Well-known member
Skulle kunna tänka mig att bara ta Classicen om du vill bli av med den! Tänkte ge mig på att bygga egen styrelektronik baserad på Ardunio till min Linea, men kan vara bra att ha en annan maskin att börja projektet på tills man har åtminstone temperaturkontrollen fungerande. Vore ju dumt att helt riskera koffeininstaget… :)
 

Jonken

Well-known member
Nej tyvärr, bara Classic men den saknar som sagt portafilter och pump och behöver ses över eller användas som reservdelsmaskin. Bortskänkes.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp