Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 9 till 16 av 20
    Senior Member Jonkens avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Bellabarista skickar med adapter. Men visst, en liten nackdel. Håller helt med om brexit, påverkar inte det inledande köpet än men kan tänka att support blir krångligare/dyrare i värsta fall.

Senior Member MiCs avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Börjar lura åt Oscar II-hållet nu. Frugan "godkände" den med orden fulsnygg. Kanske inte så liten men formen ger intrycket att den går att gömma undan i ett hörn på ett annat sätt.

Är det dessa båda man vill ha då? https://www.elektros.it/gb/en/instal..._OSCAR_II.html
    Går dessa att köpa från annan butik? Och är det hyfsat lätt att installera?

Senior Member Jonkens avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Räcker med:
    https://www.elektros.it/se/en/elektr..._OSCAR-ii.html

Jag har inga klagomål på original pstat, sirai håller säkert längre men då kan man lika gärna köpa först om den första går sönder.

Däremot kan jag rekommendera https://www.elektros.it/se/en/Oscar_...steam_tip.html för att tämja ångan lite och sen är https://www.elektros.it/se/en/Oscar_...anometers.html värt att installera om man vågar göra hål i sin nya maskin

Reg.datum
    nov 2006
    Aha, ok. tack för hjälpen!
    Får se vad som händer under nästa vecka. Kanske blir det något fantastiskt pris på en annan maskin? Elektros har inga Oscar inne nu ändå.

Junior Member
    Reg.datum
    jun 2019
    Hej
    Har haft min Rocket Appartamento sen i maj och är jättenöjd. Den är lite mindre än men är smidig att använda. Den används dagligen och än så länge har jag inget negativt att säga eller det skulle vara att den bör stå på en 40 minuter innan den används men som jag förstår det gäller det alla e61.

Reg.datum
    nov 2006
    Citat Ursprungligen postat av MikaelJensen Visa inlägg
    Hej
    Har haft min Rocket Appartamento sen i maj och är jättenöjd. Den är lite mindre än men är smidig att använda. Den används dagligen och än så länge har jag inget negativt att säga eller det skulle vara att den bör stå på en 40 minuter innan den används men som jag förstår det gäller det alla e61.
    Den verkar onekligen populär och är ju fin.

Tiden går och jag velar fram och tillbaka. Eftersom jag rostar mitt kaffe själv så funderar jag på om jag kanske "behöver" mer kontroll över bryggtemperaturen.

Fast egentligen vill jag nog lägga lite mindre pengar och då är det mest en begagnad maskin som är aktuellt. 13-15k är lite väl mycket för att frugan ska kunna acceptera det.

Junior Member
    Reg.datum
    jun 2019
    Citat Ursprungligen postat av MiC Visa inlägg
    Den verkar onekligen populär och är ju fin.

Tiden går och jag velar fram och tillbaka. Eftersom jag rostar mitt kaffe själv så funderar jag på om jag kanske "behöver" mer kontroll över bryggtemperaturen.

Fast egentligen vill jag nog lägga lite mindre pengar och då är det mest en begagnad maskin som är aktuellt. 13-15k är lite väl mycket för att frugan ska kunna acceptera det.
    Ja nöjet med en nöjd fru ska inte underskattas. Det är mycket pengar så jag förstår sen om man kan hitta bra beg så är det både bra för miljö o plånboken.

Reg.datum
    nov 2006
    Beställde en Profitec Pro 300 i fredags. Får bli knäckebröd, och espresso ett tag framöver.

Liknande ämnen

1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2016-01-08, 12:09
  2. Går det att hitta en hyfsad helautomatisk maskin?
    Av Silver i forum Espressomaskiner
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2015-01-03, 01:31
  3. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-04-10, 06:59
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-01, 08:32
  5. Hjälp att hitta rätt maskin!
    Av Lonsdale i forum Hårdvara
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 09:49

Behörigheter för att posta