Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 17 till 20 av 20
    Citat Ursprungligen postat av MiC Visa inlägg
    Beställde en Profitec Pro 300 i fredags. Får bli knäckebröd, och espresso ett tag framöver.
    Haha, Det är en grym kombination. För att få lite variation kan du ju köra en och annana americano också

Senior Member MiCs avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Maskinen jag beställde var slut så jag fick erbjudande att uppgradera till en Profitec 500 för en liten peng. Packade upp och körde igår och är minst sagt nöjd med det valet.

Fick göra avkall av snabb uppstart och storleken men den passar fint in. Gillar mer klassiska utseendet och härligt att det finns alternativ till profilerings-kit om suget blir för stort för det.

Senior Member Jonkens avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Finns de som påstår att Profitec 500 går att ställa in så att man slipper flusha, återkom gärna med dina erfarenheter kring det när du har bekantat dig med den

Senior Member MiCs avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Citat Ursprungligen postat av Jonken Visa inlägg
    Finns de som påstår att Profitec 500 går att ställa in så att man slipper flusha, återkom gärna med dina erfarenheter kring det när du har bekantat dig med den
    Har också läst det där. Tydligen om man sätter kokaren på under 121 grader (ca 94 bryggtemp) så ska man inte behöva flusha. Lite tidigt än såklart men tycker mig inte se något dansande av vattnet vid flush som jag minns förra gången jag hade en E61. Även när den stått igång 1.5-2h.
    Lite synd att PIDen är gömd men tycker den verkar riktigt snabb på att komma tillbaka till temp efter bryggning.

Får som sagt återkomma efter jag lekt ordentligt.

Liknande ämnen

1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2016-01-08, 13:09
  2. Går det att hitta en hyfsad helautomatisk maskin?
    Av Silver i forum Espressomaskiner
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2015-01-03, 02:31
  3. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-04-10, 07:59
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-01, 09:32
  5. Hjälp att hitta rätt maskin!
    Av Lonsdale i forum Hårdvara
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 10:49

Behörigheter för att posta