Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 9 till 16 av 23

Ämne: Dags att byta

Senior Member Jonkens avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Om du vill ha en 'saturated group' likt Linea finns också Dalla Corte Studio. Kanske att Sumac har kvar sin Mini fortfarande: http://www.riktigtkaffe.se/showthrea...lla-Corte-Mini (dock vibrationspump)

Ang G-10: vad ska du med 6L kokare till? Den är anpassad för att hålla takten på ett mindre café, men inte direkt några finesser för hemmet.

Citat Ursprungligen postat av Jonken Visa inlägg
    Om du vill ha en 'saturated group' likt Linea finns också Dalla Corte Studio. Kanske att Sumac har kvar sin Mini fortfarande: http://www.riktigtkaffe.se/showthrea...lla-Corte-Mini (dock vibrationspump)

Ang G-10: vad ska du med 6L kokare till? Den är anpassad för att hålla takten på ett mindre café, men inte direkt några finesser för hemmet.
    Det var enbart utseende jag gick på.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Senior Member Mayhems avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av nikke Visa inlägg
    Egentligen vill jag ha en 1-grp La Marzocco linea classic, dom är sjukt snygga men det mesta på hemma marknaden verkar vara E61?
    Alltså, om maskinen inte får vara mycket större än en prosumer E61 så måste ju Linea Classic gå bort direkt?! Gick själv från en Quick Mill Aquila som är i princip samma maskin som Andreja Premium i lite annorlunda skal till en Linea Classic 1EE för närmare tio år sedan. Linean är ganska rejält mycket större på alla dimensioner!

Idag har jag ingen höjdbegränsning där Linean står men inför framtiden skulle gärna ha en likvärdig maskin som inte bygger lika mycket på höjden för att kunna sätta skåp ovanför. Vill även hellre ha en exponerad grupp utan "överhänget" vilket ger en önskelistan om typ GS/3, Slayer, Synesso eller Speedster.

Med tanke på hur mycket de alla kostar idag, kanske det istället blir en total ombyggnad av Linean till något lägre format med glaspaneler på alla sidor…
    Too much is not enough

Jag kommer inte köpa en Linea, men jag tycker den är snygg. Jag gillar överhänget, fast det kanske bara är opraktiskt hemma?

Junior Member
    Reg.datum
    jun 2019
    Rocket kan jag rekommendera www.monteriva.se Är jättenöjd med min och tycker den är både smidig och tyst.

Nu har jag bestämt mig. Det blir en Lelit Bianca DBL.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

Junior Member
    Reg.datum
    jun 2019
    Lycka till �� och skulle vara kul att läsa om vad du tycker om den

Liknande ämnen

1. Nya malskivor, hur vet man att det är dags att byta?
    Av jonasteacher i forum Kaffekvarnar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2017-12-30, 13:34
  2. Tror det är dags att byta malskivor!
    Av treefinger i forum Hantverket
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-10-24, 13:46
  3. När är det dags att byta malskivor?
    Av michaelk i forum Kaffekvarnar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-10-03, 21:04
  4. Dags att göra upp...
    Av Englund i forum Kafferepet
    Svar: 284
    Senaste inlägg: 2009-07-16, 10:36
  5. Dags att byta Isomac Supergaida....till vadå??
    Av hpnotini i forum Espressomaskiner
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-13, 20:39

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •