Profitec/ecm flow control

trisse

Well-known member
Hej! Har ni sett att ecm/profitec lanserad en (någorlunda) universell flow control device till e61.

Dessa ska tydligen gå att använda på de flesta e61 maskiner. Funderar själv på att skaffa en. Framförallt för jag inte lyckas lokalisera min opv på min Bezzera Galatea Domus.

Sen är det ju så klart kul att kunna laborera ännu mer med sitt kaffe.

https://youtu.be/y0IMXRgC1rs


https://youtu.be/Cicw5_EAOXU

Finns minst en butik i Sverige som säljer dessa

Vad tror ni om dessa?

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
 

trisse

Well-known member
Eller hur! Synd att det inte finns en tryckmätare som visar temperatur också, hade varit helt perfekt.

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
 

bjuhren

Active member
Är det någon här som har skaffat flödeskontrollen och har erfarenheter av den. Gärna för och nackdelar.
Jag har läst på lite och den som är ute nu har det runda handtaget för att möjliggöra full vridning av reglaget. Den verkar lite fipplig och bryggruppen blir varm så kan vara svårt och brännas. Enligt forumposter ska ECM hålla på att ta fram ett nytt handtag efter feedback från användare så kan vara värt att vänta på den senaste modellen.
 

madonemannen

Well-known member
Kickar igång här igen och undrar om någon köpt den Flow controllern och hur den funkar. Är den värd 2 papp eller är det bara en rolig leksak
 

maol

New member
Jag har köpt flow control kittet till min ECM Synchronika och jag tycker det fungerar perfekt. Och det runda handtaget fungerar perfekt. Jag har aldrig haft några problem med att man kan bränna sig då reglaget går extremt lätt så det behövs inte mycket kraft för att justera flödet. Om det är värt pengarna är alltid individuellt, jag tycker det är kul att kunna laborera med trycket och få olika typer av smaker på sin espresso. Eftersom jag köpt det så kan jag bara rekommendera kittet då det gör det man kan förvänta sig.
 
Senast ändrad:

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,464
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp