Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 9 till 11 av 11
    Junior Member
    Reg.datum
    okt 2019
    Det blev som sagt mycket värre efter jag tog bort ena brickan.

Har kikat på en sprängskiss,tyvärr står det inte mått på delarna. Mellan del 43 och 44 har jag haft en (två)bricka och då droppar det bara lite.

Eller om jag tittar på sprängskissen så har jag haft två brickor där. En satt där när jag öppnade maskinen första gången köpte maskinen begagnad så måste varit förra ägaren som satt dit den.

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk

Senior Member Mayhems avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av trisse Visa inlägg
    Det kanske inte ens är möjligt, men du har inte monterat Operating Cam med ett rotationsfel om 90° typ? Baserat på det du skrev på Home-Barista om att mellanläget inte längre öppnar vattenflödet…
    Too much is not enough

Junior Member
    Reg.datum
    okt 2019
    Nja alltså förut kunde jag blöta pucken lite när levlern var i mellan läget och jag tryckte upp den lite försiktigt. Nu är allt mycket hårdare och jag sätter på pumpen samtidigt som vattnet kommer.

Men testade att skruva bort nedre delen och hålla utlåpsventilen med ena fingret samtidigt som jag höjde levlern med andra handen.

Känner ju att den rör på sig med känns inte riktigt som den sätter sig ordentligt när levlern är i brygg position. Rör jag lite på den så låter det metallisk.

Känns som någon av preinfusion ventilen eller utlåppsventien är för lång. Testade att byta tillbaka till den gamla ventilen men tog loss packningen och vände på den. Blev bättre men inte helt tätt. Sen satte jag tillbaka brickan som satt där och då blir det tätt. Men enligt sprängskissen ska det inte vara någon bricka där ... Funderar på om det går att fila ner preinfusion ventilen

Tröttade igår och beställde nya delar från imprezza. Där kunde jag iallafall gå på bezzeras artikel nr så nu ska det vara rätt. Hittade också ett 9 bars kit till min maskin ( visar runt 12 med portafilter gauge) så blir en liten uppgradering också ☺️

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk

Liknande ämnen

1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2015-06-09, 22:57
  2. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-07-13, 17:07
  3. Rancilio Silvia läcker vatten under maskinen.
    Av tnordl i forum Espressomaskiner
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-03-13, 12:32
  4. Hjälp min Gaggia Titanium läcker vatten!
    Av dogleg1 i forum Guider, tips och tricks
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-03, 21:50
  5. Läcker vatten i ångröret FF X1
    Av knazter@gmail.com i forum Espressomaskiner
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-09-24, 19:59

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg