La Pavoni - komma åt mutter inne i vattenbehållaren

waqrr

Well-known member
Har ett litet läckage på toppen av kokaren där anslutningen till ångröret sitter. Hela röret sitter lite löst så har försökt komma åt muttern som sitter där inne för att tight till allt men är ju helt hopplöst att komma åt. Har sett att Pavoni förr hade ett specialverktyg till detta men det verkar inte gå att få tag på nu.

Nån som har ett smart sätt att dra åt den muttern?
 

T!

Member
Vilken generation?

Är det övertrycksventilen du menar? Eller mjölkskummaren?

Övertrycksventilen har jag spänt från insidan med en fast nyckel, går precis när man håller den "rätt" :-D
 

waqrr

Well-known member
Vet inte exakt vilken generation med tippar på att den är från 1997 cirkus.....Se bild på vilken del jag menar

F081E953-9CC2-4F22-A7BF-ED146E446247.jpg
 

waqrr

Well-known member
Vet inte exakt vilken generation med tippar på att den är från 1997 cirkus.....Se bild på vilken del jag menar. Sorry för sned bild men vet inte varför forumet vänder på bilderna hela tiden.

Visa bilaga 15528
 

Jonken

Well-known member
Ingen som har dragit åt denna mutter och kan säga hur ni gjorde?

För kännedom borde det vara en M12, om du kan hitta en spärrnyckel som passar borde det kunna gå via toppen. Lite svårare vinkel än till tryckventilen tyvärr, men något ledat borde åtminstone kunna fungera?

Min generation 1 verkar ha en fyrkantsmutter istället, tack och lov sitter den som berget :lol:
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp